ریابکوف: به برجام و پروژه تولید ایزوتوپ پایدار در فردو پایبندیم

ریابکوف: به برجام و پروژه تولید ایزوتوپ پایدار در فردو پایبندیم
پنج‌شنبه 24 خرداد 1397 - 14:40

معاون وزیر خارجه روسیه بار دیگر بر پایبندی این کشور به توافق هسته‌ای با ایران تأکید کرد و گفت خروج آمریکا از این توافق چالشی جدی برای نظام منع اشاعه است.

العالم- اروپا 

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز پنج‌شنبه بار دیگر بر تعهد این کشور به توافق هسته‌ای با ایران تأکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، ریابکوف که در نشستی به مناسبت پنجاهمین سالگرد پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای در مسکو صحبت می‌کرد، گفت: «مسئله، حفظ برجام در قالبی محدودتر با مشارکت چین، تروئیکای اروپایی (بریتانیا، آلمان و فرانسه)، روسیه و ایران است.»

وی افزود: «ما به اجرای تعهدات برجامی خود متعهد هستیم، از جمله اجرای پروژه راه‌اندازی خط تولید ایزوتوپ‌های پایدار در تأسیسات فردو.»

این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران را چالشی جدی برای نظام منع اشاعه توصیف کرد.

او گفت: «ساز و کارهای برجام، شامل راستی‌آزمایی و کنترل و همچنین ساز و کارهای تبادل اطلاعات، بی‌سابقه هستند و قابل‌اتکاترین تضمین‌ها درباره صرفا صلح‌آمیز ماندن برنامه هسته‌ای ایران را ایجاد می‌کنند.»

روسیه یکی از کشورهای امضاکننده برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است. یکی از تعهدات روسیه، همکاری با ایران در زمینه پیشبرد پروژه تولید ایزوتوپ‌های پایدار در تأسیسات هسته‌ای فردو است. 

فارس

پربیننده ترین خبرها