سخنگوی کرملین:

رویکرد حل مسایل به وسیله مذاکره منطبق بر دیدگاه پوتین است

رویکرد حل مسایل به وسیله مذاکره منطبق بر دیدگاه پوتین است
جمعه 25 خرداد 1397 - 16:39

سخنگوی کرملین امروز در واکنش به سخنان اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه گروه 7 ، اعلام کرد که کشورش از رویکرد توام با مذاکره حمایت می‌کند.

العالم- اروپا 

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین  امروز جمعه  به سخنان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در نشست گروه 7 واکنش نشان داد.

بنابر گزارش شبکه خبری اینترفکس، پسکوف گفت: «رویکرد حل مسایل به وسیله مذاکره منطبق بر دیدگاه  پوتین است.»

این مقام روس همچنین گفت که پوتین در زمینه اصلاحات  مربوط به (قوانین بازنشستگی) مداخله نمی‌کند و تصمیم نهایی در این زمینه پس از مذاکره با کارشناسان گرفته خواهد شد.

گروه 7 ضمن حفظ تحریم‌ها علیه روسیه به بهانه‌های حقوق بشری، از مسکو خواست تا به نقض دموکراسی پایان دهد.

بازگشت روسیه به این بلوک با موضع‌گیری  ترامپ داغ شد. ترامپ که خودش هم در بین اعضای جی-7 به  دلائل متعدد از جمله اعمال تعرفه اضافی بر واردات فولاد از این کشورها، جایگاه مناسبی ندارد،  قبل از عزیمت به سمت محل برگزاری نشست جی-7 در شهر کِبِک کانادا، گفته بود که روسیه «باید» در این نشست باشد.

ترامپ گفته بود: «روسیه باید در این نشست باشد. شاید شما روسیه را دوست داشته باشید یا از آن خوشتان نیاید؛ شاید هم این کار از نظر سیاسی، کار درستی نباشد ولی واقعیت این است که ما باید دنیا را اداره کنیم. جی-7 روسیه را بیرون انداخت. آنها باید بگذارند که روسیه بازگردد.»

اولین واکنش به سخنان ترامپ از جانب نماینده فرانسه رسانه‌ای شد و او گفت که اعضای اروپایی جی-7 با  بازگشت روسیه به این بلوک مخالف هستند.

روسیه  سال ۲۰۱۴ میلادی  درپی ناآرامی‌ها در شرق اوکراین و به دنبال پیوستن  شبه جزیره کریمه به روسیه، از گروه ۸  اخراج شد. از آن زمان این گروه به جای گروه 8 به گروه 77 تغییر نام داد.

پربیننده ترین خبرها