باز نشر خبر فراخوانده شدن سفیر اردن از ایران!

باز نشر خبر فراخوانده شدن سفیر اردن از ایران!
جمعه 25 خرداد 1397 - 17:28

درحالی که پس ازماجرای سفارت عربستان درتهران اردن باتفاق چند کشورعرب دیگر سفرای خود را ازایرا ن فراخواندند؛ امروز مجددا این خبر دربرخی رسانه های وابسته به عربستان بازنشر شد.

به گزارش العالم اردن و چند کشور عربی به بهانه ماجرای سفارت عربستان درایران درسال 2016 سفرای خودرا ازایران فراخواندند و البته سفیر اردن هیچ گاه اجازه مراجعت به ایران نیافت.

امروز العربیه با انتشار خبر فراخوانده شدن سفیر اردن درتهران اعلام کرد با پیشنهاد شورای وزیران اردن و موافقت اداره عالی پادشاهی این کشور سفیر اردن به جمهوری اسلامی باز نخواهد گشت.

این خبر در شرایطی بازنشر می‌شود که از یکسو پادشاهی اردن طی هفته های اخیر با نا آرامیهای شدیدی مواجه شد و طی روزهای اخیر پادشاه اردن به منظور تامین امنیت و غلبه بر اوضاع آشفته و نارآم کشورش به عربستان رفت و کمک مالی 2.5 میلیاردی دریافت کرد.

به نظر می رسد رسانه ای کردن ماجرای سفارت اردن در ایران با این هدف صورت گرفته باشد که از برقراری مجدد مناسبات فیمابین ایران و اردن جلوگیری شود به ویژه آنکه در اجلاس اخیر سران کنفرانس اسلامی در ترکیه دیداری کوتاه میان رئیس جمهور ایران و پادشاه اردن برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها