افزایش محبوبیت ترودو پس از توهین‌های ترامپ

افزایش محبوبیت ترودو پس از توهین‌های ترامپ
شنبه 26 خرداد 1397 - 03:16

در پی حملات لفظی دونالد ترامپ علیه نخست وزیر کانادا، میزان محبوبیت مردمی ترودو افزایش یافت.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس نظرسنجی صورت گرفته، به دنبال حملات لفظی دونالد رئیس جمهور آمریکا بر ضد جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، محبوبیت مردمی ترودو افزایش یافته است.

نظر سنجی موسسه آنگوس رد  که روز جمعه منتشر شد نشان می دهد محبوبیت ترودو پس از سخنان تند ترامپ بر علیه وی در نزد افکار عمومی مردم کانادا بالا رفته است. این نظرسنجی بیانگر آن است که میزان محبوبیت مردمی نخست وزیر کانادا که در مدت یک سال گذشته پایین بوده نسبت به ماه مارس دوازده رتبه افزایش یافته و به پنجاه و دو درصد رسیده است. این نظرسنجی،  قبل، در حین و پس از برگزاری نشست اعضای گروه هفت در کبک کانادا انجام شده است.

 ترامپ در واکنش به سخنان جاستین ترودو در قبال تعرفه های جدید آمریکا بر روی فولاد و آلومینیوم، در صفحه توییتر خود نوشت: وی فردی متقلب است. ترودو در جریان کنفرانس پایانی نشست گروه هفت، تعرفه های جدید گمرکی آمریکا را که ترامپ با بهانه امنیت ملی آمریکا اعمال کرده است را، با توجه به روابط تاریخی دو کشور، توهین آمیز توصیف کرد. لحن تند جاستین ترودو با استقبال شصت و دو درصدی مردم کانادا مواجه شده است و پنجاه و نه درصد از مردم این کشور با اتخاذ اقدامات تلافی جویانه مشابه توسط کانادا موافقت دارند.

همچنین هفتاد درصد از افراد سوال شده در این نظرسنجی ها با اتخاذ تدابیر سخت تجاری در قبال آمریکا که نخستین شریک تجاری کانادا محسوب می شود موافق هستند. نزدیک نیمی از مردم کانادا تردید دارند که افزایش تنش ها منجر به جنگ تجاری بین دو کشور شود. با این حال پنجاه و یک درصد مردم کانادا، اختلافات تجاری کنونی را نشانه ای از چالش اساسی در روابط بین دو کشور پیش بینی می کنند. حزب آزادی جاستین ترودو نیز با بهره گیری از افزایش میزان محبوبیت مردمی وی، توانسته است سی و شش درصد آراء مردمی را کسب کند این در حالی است که در ماه مارس این رقم سی درصد بوده است. نظرسنجی های ذکر شده در فاصله زمانی بین هفت تا یازده ژوئن و دوازده تا چهاردهم در بین هزار و بیست و دو نفر صورت گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها