ترامپ: 25 میلیون مکزیکی را به ژاپن می‌فرستم!

ترامپ: 25 میلیون مکزیکی را به ژاپن می‌فرستم!
شنبه 26 خرداد 1397 - 08:03

رئیس‌جمهور آمریکا در جریان برگزاری نشست گروه 7، نخست وزیر ژاپن را تهدید کرد.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ بر اساس یک گزارش که روز جمعه منتشر شد، دونالد ترامپ -- رئیس‌جمهور آمریکا -- شینزو آبه -- نخست‌وزیر ژاپن -- را در جریان برگزاری نشست گروه 7 به فرستادن 25 میلیون مکزیکی به این کشور تهدید کرد.

زمانی که ترامپ بیانیه پایانی گروه 7 کشور بزرگ صنعتی جهان را به طور ناگهانی نپذیرفت و جاستین ترودو -- نخست‌وزیر کانادا -- را هدف حملات توییتری خود قرار داد، این نشست با هرج و مرجی کم‌سابقه پایان یافت. اما در پشت صحنه نیز همتایان ترامپ در مباحثی چون تجارت، تروریسم و مهاجرت هدف حملات لفظی ترامپ قرار گرفتند.

به نوشته وال استریت ژورنال، در خلال برگزاری این نشست ترامپ مهاجرت را معضلی بزرگ برای اروپا توصیف کرد و در این خصوص به نخست‌وزیر ژاپن نیز گفت: «شینزو، تو با این مشکل روبرو نیستی، اما من می‌توانم 25 میلیون مکزیکی را به کشورت بفرستم و تو بعد از آن بلافاصله منصبت را از دست خواهی داد.»

یک مقام اروپایی می‌گوید اظهارات ترامپ، جو حاکم بر اتاق را متشنج کرد.

این منبع اروپایی می‌گوید وقتی موضوع تروریسم و ایران به میان آمد، ترامپ امانوئل مکرون -- رئیس‌جمهور فرانسه -- را مخاطب قرار داد و به او گفت: «امانوئل، تو باید این موضوع را بدانی چون همه تروریست‌ها در پاریس هستند.»

"ژان کلود یونکر،" رئیس کمیسیون اروپا نیز از حملات ترامپ بی‌نصیب نماند. ترامپ او را در مبحث جرایم مالیاتی چند میلیارد دلاری در نظر گرفته‌شده برای شرکت‌های حوزه فناوری آمریکایی به کرات یک «قاتل بی‌رحم» توصیف کرد.

پربیننده ترین خبرها