شکایت عربستان از رسانه قطری به ادعای پوشش «جانب‌دارانه» جام جهانی

شکایت عربستان از رسانه قطری به ادعای پوشش «جانب‌دارانه» جام جهانی
شنبه 26 خرداد 1397 - 11:37

عربستان سعودی وعده داده است از شبکه ورزشی قطری "BeIN Sports" شکایت کند.

العالم _ عربستان سعودی

عربستان سعودی وعده داده است از شبکه ورزشی قطری "BeIN Sports" شکایت کند. شهروندان عربستانی که پیگیر تحولات مرتبط با تیم ملی‌شان در جام جهانی روسیه هستند، این شبکه را تماشا می‌کنند.

"ترکی الشیخ،" وزیر ورزش عربستان پس از شکست 5 بر 0 این کشور در دیدار با تیم ملی روسیه در یک توییت نوشت: «اقدامات حقوقی مناسب در ارتباط با خطا‌های شبکه BeIN بر ضد عربستان سعودی، رشته‌های ورزشی و مقاماتش، و به دلیل سوء‌استفاده از ورزش برای دستیابی به اهداف سیاسی در دستور کار قرار خواهد گرفت. این شرایط، نگرش صحیح مقامات سعودی را در زمان ممنوعیت پخش این شبکه در خاکش تأیید می‌کند.»

شبکه BeIN حق پخش جام جهانی روسیه را در خاورمیانه و شمال آفریقا از فیفا خریده است. اما این شبکه در کنار شبکه‌ی مؤسسش -- الجزیره -- به طور رسمی از پخش در عربستان منع شده است. مذاکرات مورد تأیید فیفا برای فروش مستقیم حق پخش این مسابقات به عربستان سعودی به مبلغ 35 میلیون دلار چندی پیش با شکست مواجه شد.

یک روز پیش از آغاز جام جهانی، BeIN از مواضع خود کوتاه آمد و پیشنهاد کرد دست‌کم 22 مسابقه جام جهانی را در منطقه به طور رایگان پخش کند؛ اما عربستان بازهم برای این شبکه مجوز پخش را در خاکش صادر نکرد.

پس اگر کسی نمی‌تواند BeIN را در عربستان تماشا کند، چرا مقامات سعودی همچنان ناراضی هستند؟ بنا بر گزارش‌ها، صدها هزار خانواده سعودی این کانال را به کمک ماهواره تماشا می‌کنند. عده‌ای هم رخدادهای برتر این جام را با پوشش BeIN در شبکه‌های اجتماعی پیگیری می‌کنند.

 

پربیننده ترین خبرها