پکن: کلید حفظ برجام مذاکره است نه تحریم/ دلیلی وجود ندارد که به برجام اطمینان نداشته باشیم

پکن: کلید حفظ برجام مذاکره است نه تحریم/ دلیلی وجود ندارد که به برجام اطمینان نداشته باشیم
شنبه 26 خرداد 1397 - 19:52

وزیر خارجه چین تاکید کرد که برجام موثر بوده و هیچی دلیلی وجود ندارد که به آن اطمینان نداشته باشیم.

العالم _ آسیا

وانگ یی وزیر خارجه چین تاکید کرد که گفتگو و همکاری راه حل کلیدی حفظ توافق چند جانبه هسته ای ایران و گروه 1+5 است نه تحریم. 

براساس گزارش پرس تی وی، وزیر خارجه چین این اظهارات را در یک نشست خبری با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در پکن اعلام کرد. 

وی افزود: البته این توافق همه مشکلات را حل نخواهد کرد مانند چتری که نمیتواند 100 نفر را زیر خود جای دهد. مسائل دیگر خارج از برجام باید از طریق گفتگوهای دیگر حل و فصل شود. 

وی اضافه کرد؛ این خیلی کلیدی است که صبور باشیم و مکانیزم مذاکره با تقابل عوض نکنیم. 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز 8 ماه مه در اقدامی یک جانبه و مغایر با قوانین جامعه بین المللی از توافق هسته ای خارج شد.

وی همچنین اعلام کرد: تحریم های هسته ای که به واسطه توافق فریز شده بود را دوباره احیا خواهد کرد و تحریمهای سنگین تر جدیدی نیز به آن اضافه خواهد کرد. 

این دیپلمات ارشد چینی در ادامه نشست خبری با اوغلو گفت: برجام توسط شورای امنیت سازمان ملل مورد حمایت قرار گرفته است و نقش موثری در تضمین رژیم منع گسترش سلاحهای هسته ای داشته است و همچنین باعث افزایش صلح و ثبات در غرب آسیا شده است. 

وانگ یی اضافه کرد: در این زمینه همه اعضای جامعه بین المللی اتفاق نظر دارند. آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها اجرای تعهدات ایران را رسما تایید کرده است. بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که نسبت به اقتدار چنین توافق موثری اطمینان نداشته باشیم. 

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها