انفجار در ننگرهار افغانستان 26 کشته برجا گذاشت/ داعش مسئولیت انفجار را پذیرفت

انفجار در ننگرهار افغانستان 26 کشته برجا گذاشت/ داعش مسئولیت انفجار را پذیرفت
شنبه 26 خرداد 1397 - 20:53

براثر انفجار مهمات در تجمع اعضای طالبان در استان ننگرهار افغانستان که به مناسبت عید فطر در دومین روز از آتش بس اعلام شده از سوی این گروه برپا بود، 26 تن کشته و 16 نفر دیگر زخمی شدند.

العالم _ آسیا

این حادثه روز شنبه هنگامی رخ داد که جمعی از غیرنظامی ها، نیروهای دولتی و اعضای طالبان در شهر «غازی امان‌الله» شهرستان «رودات» این استان گردهم آمده بودند تا در سایه آتش بس اعلام شده جشن های عید فطر را برگزار کنند.

برخی منابع غیررسمی علت این رخداد را عامل انتحاری اعلام کرده اند اما مقامات رسمی انفجار را ناشی از عمل کردن یک راکت موجود در داخل خودرو متعلق به گروه طالبان دانستند و آمار کشته ها و زخمی ها نیز در حال تغییر است.

«عطاالله خوگیانی » سخنگوی استاندار ننگرهار به رسانه هاگفت که این انفجار زمانی رخ داد که نیروهای امنیتی و مردم همراه با طالبان به خاطر برقراری آتش‌ بس در مراسم عید فطر شرکت کرده بودند.

وی بیان داشت که در این انفجار دست کم 26 تن از اعضای طالبان و غیرنظامیان کشته و حداقل 16 تن دیگر زخمی شده اند.این انفجار ناشی از مواد منفجره موجود در یک خودرو جنگی طالبان بوده است.

طالبان تاکنون در این باره اظهار نظرنکرده است.

برای نخستین بار بعد از افزون بر یک دهه درگیری خونین بین گروه طالبان و نیروهای دولتی، دولت وحدت ملی افغانستان بنا به پیشنهاد علمای کشور و به حرمت ماه مبارک رمضان از بیست وهفتمین روز ماه رمضان تا پنج روز بعد از عید فطر را با گروه طالبان آتش بس یک جانبه اعلام کرد و البته القاعده و داعش و گروه های تروریستی خارجی را مستثناء کرد.

طالبان نیز در همین ارتباط سه روز تعطیلات عید فطر را به عنوان زمانی برای آتش بس تعیین کرد.

استان ننگرهاردر جنوب شرق افغانستان و هم مرز با پاکستان و از مهمترین مراکز تجمع گروه طالبان است.

رویترز گزارش داد که گروه تروریستی "داعش" مسئولیت انفجار انتحاری ضد تجمع عناصر طالبان و نیروهای افغان در استان ننگرهار را عهده دار شده است.

پربیننده ترین خبرها