دستور طالبان به جنگجویانش برای فاصله گرفتن از مناطق تحت کنترل دولت

دستور طالبان به جنگجویانش برای فاصله گرفتن از مناطق تحت کنترل دولت
يکشنبه 27 خرداد 1397 - 16:21

طالبان به جنگجویانش دستور داد تا از مناطق تحت کنترل دولت افغانستان فاصله بگیرند.

العالم _ آسیا

طالبان روز یکشنبه و 24 ساعت پس از آن که یک بمب‌گذار انتحاری 25 نفر از جمله تعدادی از اعضای این گروه را که به گونه‌ای بی‌سابقه در حال جشن گرفتن عید فطر بودند از پای درآورد، به جنگجویانش دستور داد از اجتماعات نیروهای امنیتی و غیرنظامیان اجتناب کنند.

حمله روز شنبه در حومه شهر جلال‌آباد در ولایت شرقی ننگنهار، آتش‌بسی بی‌سابقه را خدشه‌دار کرد که برخورد گرم سربازان دولتی و اعضای طالبان را به همراه داشت. این آتش‌بس از سال 2001 و اشغال افغانستان به وسیله آمریکا بی‌سابقه است.

حمله روز گذشته همچنین 54 نفر را مجروح کرد و مقامات، گروه تروریستی داعش را مسئول آن معرفی کردند. طالبان پس از آن بمب‌گذاری به جنگجویانش دستور داد در پست‌های خود و یا در مناطق تحت کنترل این گروه باقی بمانند.

در پیام توییتری ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در این خصوص آمده است: «برای اجتناب از آسیب دیدن غیرنظامیان -- که خدای ناکرده ممکن است ما با حضورمان موجب آن شویم، تمامی فرماندهان باید مانع از آن شوند که مجاهدین در چنین اجتماعاتی حضور یابند. دشمن از موضوع این آتش‌بس سوء‌استفاده کرده است و احتمال رخداد وقایع ناخوش‌آیند بیشتری وجود دارد.» مجاهد در این پیام به تصمیم روز شنبه اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان در خصوص تمدید آتش‌بس 8 روزه که روز سه‌شنبه پایان می‌یابد اشاره نکرد.

تعدادی از فرماندهان طالبان همچنین به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند با حضور جنگجویانشان در مناطق تحت کنترل دولت و جشن گرفتن آن‌ها در کنار نیروهای امنیتی مخالفند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها