گدایان سوئدی مجوز می‌گیرند!

گدایان سوئدی مجوز می‌گیرند!
دوشنبه 28 خرداد 1397 - 01:19

تکدی گری به زودی در شهر اسکیلستونای سوئد بدون داشتن مجوز موقت غیر ممکن خواهد بود.

 

العالم - اروپا

به  گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بنابر اعلام برخی مسئولان شهر اسکیلستونا،این اقدام هم به مسئله تکدی گری در سطح شهر نظم و قانون می دهد و هم به متکدیان خارجی این کشور مانند افرادی از کشورهای  رومانی و بلغارستان کمک خواهد کرد تا به کشورهایشان بازگردند.

شورای شهرداری شهر اسکیلستونای سوئد روز پنجشنبه حکمی را تصویب کرد که متکدیان را مجبور می کند تا برای تکدی گری مجوز درخواست کنند. اقدامی که موجب سرشماری افراد درمانده می شود. همچنین در این حکم آمده است در برخی  مناطق جغرافیایی، مجوز مقامات پلیس برای تکدی گری اجباری است. 

از اول اکتبر یعنی زمان آغاز اجرای این حکم، متکدیان برای تکدی گری باید 15 یورو پرداخت کنند و چنانچه از این اقدام خود داری کنند، مشمول جریمه خواهند شد.

این در حالی است که استفان لفون نخست وزیر سوسیال دموکرات سوئد ضمن جالب توصیف کردن این ابتکار، پیشنهاد محافظه کاران و جناح راست افراطی مبنی بر ممنوع کردن تکدی گری در سطح ملی را رد کرد.

در اسکیلستونا، این شهر 69 هزار نفری که در فاصله صد کیلومتری غرب استکهلم قرار دارد، افرادی از رومانی و بلغارستان از چندین سال پیش تا کنون به تکدی گری مشغول هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها