تعلیق مانور نظامی آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره

تعلیق مانور نظامی آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره
سه شنبه 29 خرداد 1397 - 03:40

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که سئول و واشنگتن به درخواست کره شمالی با تعلیق رزمایشهای نظامی مشترک در شبه جزیره کره موافقت کرده‌اند.

العالم-آمریکا

آمریکا و کره جنوبی با تعلیق رزمایشهای نظامی مشترک خود در شبه جزیره کره موافقت کردند

یک مقام آمریکایی با اشاره به اینکه بیانیه رسمی دو طرف در این زمینه طی روزهای آینده منتشر خواهد شد گفت که رزمایش برنامه ریزی شده که قرار بود در ماه اوت برگزار شود به حالت تعلیق درآمده است.

مقامات کره جنوبی هنوز در این زمینه اظهار نظر نکرده‌اند.

به دنبال برگزاری دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی که هفته گذشته در سنگاپور برگزار شد آمریکا از احتمال تعلیق رزمایشهای خود در شبه جزیره کره برای نشان دادن حسن نیت خود در قبال مذاکره به پیونگ یانگ خبر داده بود.

ترامپ روز گذشته در حساب توئیتری خود نوشت؛ تعلیق رزمایشهای نظامی آمریکا و کره جنوبی به پیشنهاد وی مطرح شده است چرا که اولا برگزاری این رزمایشها بسیار پرهزینه است و اینکه قصد دارد حسن نیت خود را به کره شمالی نشان دهد.

با این وجود، ترامپ تاکید کرد که تعلیق این رزمایشها در خلال مذاکرات موقتی خواهد بود و در صورت شکست مذاکرات فورا از سر گرفته خواهد شد.

در پایان دیدار ترامپ و کیم جونگ اون دو طرف بیانیه ای صادر و امضا کردند که یکی از بندهای آن خلع سلاح اتمی کره شمالی و همچنین دست کشیدن از اقدامات خصومت آمیز علیه یکدیگر بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها