نظرسنجی گاردین:

دولت انگلیس در آستانه فروپاشی قرار دارد

دولت انگلیس در آستانه فروپاشی قرار دارد
شنبه 4 شهريور 1391 - 15:32

لندن ( العالم)- نتايج تازه ترين نظر سنجي روزنامه گاردين با همكاري موسسه آي سي ام، از بحران بي اعتمادي به دولت ائتلافي انگليس حکايت دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ،بر اساس اين نظر سنجي84درصد از مردم انگليس، فروپاشي قريب الوقوع دولت ائتلافي این کشور  را پيش بيني كرده اند.

به تاکید برخي تحليلگران ، دولت ائتلافي انگليس با توجه به اختلافات ايدئولوژيك ميان طرفين آن (حزب محافظه كار و حزب ليبرال دمكرات)،تا انتخابات سال 2015قادر به ادامه حیات نخواهد بود.

بر اساس اين نظر سنجي 43 درصد از شركت كنندگان پيش بيني كرده اند دولت ائتلافي  طي يكي دو سال آينده منحل شود.

بروز اختلافات اساسی ميان دو طرف ائتلاف- "ديويد كامرون"، نخست وزير و "نيك كلگ" معاون كامرون- این نتايج را تقويت كرده است.

محور این اختلاف ها مسئله اصلاحات در مجلس اعيان و بازنگری اختیارات حوزه هاي انتخاباتی است.

خاطرنشان می شود که تنها وجه مشترك ميان دو طرف دولت ائتلاف انگلیس ، لزوم برخورد با بحران اقتصادي حاکم بر کشور است.

"اسكات ويست"، روزنامه نگار انگليسي، در گفت وگو با خبرنگار العالم در این خصوص ،اظهار داشت،دو طرف دولت ائتلافی در گذشته نیز با هم سازگاری نداشته اند و عملکرد آنها در زمینه اقتصادی نیز مثبت به نظر نمی رسد.

خاطرنشان می شود  که از هر 6 شركت كننده در این نظر سنجي 5 نفر، فروپاشي دولت ائتلافي را - با توجه به نارضايتي عمومي از عملكرد اين دولت و سياست رياضت اقتصادي - نزدیک دانسته اند.

يك شهروند انگليسي نيز در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت، دولت ائتلافی انگلیس عمر چندانی نخواهد داشت زیرا بحران شديد اقتصادي و حاکمیت استبدادی سرمايه داران بر جامعه، ديگر قابل تحمل نيست.

وی گفت: ما خواهان تغييرات هستيم و پيش بيني مي كنم كه بزودي شاهد استعفاهايي در اين دولت ائتلافی باشیم.

شهروند ديگري با عمیق توصیف کردن شکاف میان دوطرف دولت ائتلافی خاطرنشان کرد که با توجه به این اختلاف و ناسازگاری ها بهتر است،طرفین  بصورت مستقل وارد انتخابات آینده شوند.

AM - 25 - 12:14

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها