نقاشی جدید نتانیاهو علیه ایران؛ وزیر جاسوس

نقاشی جدید نتانیاهو علیه ایران؛ وزیر جاسوس
سه شنبه 29 خرداد 1397 - 15:56

طی یک دهه گذشته دو بار نام سِگِو در اسرائیل بر سر زبان‌ها افتاد و او به بزهکاری متهم شد. وی طی این مدت دو بار محاکمه شد اما این نخستین بار است که اتهام جاسوسی به او زده می‌شود. جاسوسی برای ایران.

العالم- ایران/ سیاسی 

روز گذشته برخی خبرگزاری های داخلی و خارجی از بازداشت «گونن سگو»، وزیر سابق و عضو سابق پارلمان اسرائیل به اتهام جاسوسی برای ایران خبر دادند.

خبری که در نگاه نخست چند کلمه در آن بیش از هر چیز دیگری توجه رسانه ها را به خود جلب کرد؛ اسرائیل، جاسوس و ایران. همین سه واژه کافی است که این خبر بیش از مدت زمان اوج خبری خود در میان خبرها سر و صدایی راه بیاندازد .

ماهیت خبر به رژیم اشغالگر قدس بر میگردد، نگاهی به رسانه های صهیونیستی و دیگر رسانه های خارجی نشان میدهد در تحولات  کنونی جهان و منطقه انتشار چنین اخباری صرفا در قالب یک خبر ساده نیست، امدن نام ایران در کنار این مسئله، توجه و هوشیاری نسبت به این جریان خبری را حساس تر میکند. هراس همیشگی اسرائیل از قدرت روز افزون جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف میتواند بیانگر این مسیله باشد که این رژیم جعلی در اتاق  فکر های خود اقدامات مختلفی را در نظر گرفته است.

هاآرتص می گوید گونن سگو که یک پزشک بوده و سابقه تصدی وزارت انرژی و زیرساخت را بین سال‌های 1992 تا 1995 دارد، در سال 2005 به اتهام تلاش برای قاچاق بیش از 30 هزار قرص روانگردان از کشور هلند به اسرائیل و همچنین جعل کردن گذرنامه دیپلماتیک زندانی شده؛ وی دو سال بعد یعنی در سال 2007 آزاد شده بود.

بنابر این گزارش و آنچه که در ابتدا آورده شده مسیله مهم ارتباط این فرد با ایران به گفته منابع خبری است؛ پلیس اسرائیل می گوید نخستین تماس آن ها در سفارت ایران در نیجریه اتفاق افتاده بود.

جستجوی نام گونن سگو در فضای مجازی و رسانه ها نشان  میدهد که رسانه صهیونیستی و هم سو مانند آنچه که پیشتر دنبال می کردند، سعی دارند موج جدیدی علیه ایران راه بیاندازند، فضای خبری که در رسانه های داخلی ایران شاهد آن هستیم نقل قول هایی است که از روز گذشته منتشر شده است.

ایسنا در خبر روز دوشنبه خود به نقل از اورشلیم پست نوشت: این وزیر سابق انرژی و صنعت که پیشتر نیز به دلیل قاچاق مواد مخدر مدتی را در زندان‌های فلسطین اشغالی گذرانده است اکنون از سوی مقامات این رژیم به جاسوسی برای ایران متهم شده است.

شکایت‌نامه‌ای علیه او در 15 ژوئن و در دفتر دادستان منطقه‌ای تنظیم شده که به تایید دادستان کل و دادستان منطقه نیز رسیده است.

بنابر این شکایت، سگو اطلاعاتی را در مورد صنعت انرژی و سایت‌های امنیتی در اختیار برخی افراد رد ایران قرار داده است. او همچنین با دستگاه اطلاعاتی ایران همکاری داشته و اطلاعاتی را علیه «دولت اسرائیل» در اختیار ایران قرار داده است.

صفحه ویکی پدیا در جستجوی نام گونن سگونشان میدهد که اطلاعات مربوط به وی با پررنگ نشان دادن ارتباط با ایران در تاریخ روز گذشته یعنی همزمان با انتشار این خبر بروز رسانی شده تا در جستجوی کاربران هم این مسیله گیرایی  خود را ایجاد کند .

رسانه های دیگری در داخل ایران به نقل از هاآرتص اینگونه تیتر زدند که «سگو» مامور اطلاعاتی ایران شده بود.

در این بین منابع اسراییلی ارتباط این فرد با ایران را اینگونه خبر میدهند که سگو دوبار به ایران سفر کرده و در ارتباطی نزدیک اخبار سری و محرمانه مراکز و مناطق حساس انرژی را در اختیار تهران قرار داده بود.

با وجود اینکه از روز گذشته اخبار منتشر شده در رسانه ها بیشتر در قالب اطلاعات فوق بوده و اظهار نظری از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران صورت نگرفته اما میتوان گفت که رژیم صهیونیستی سعی دارد از فضای بعد از نقض برجام توسط آمریکا استفاده و دور جدیدی از ایران هراسی را آغاز کند و یا تعمیق نماید و در واقع نقاشی پریروز و نمایشنامه دیروز نتانیاهو در تهدید معرفی کردن ایران را امروز تکمیل کند.

پربیننده ترین خبرها