هشدار کارشناس نظامی

سیطره "اسرائیل" بر دریای سرخ در صورت سقوط الحدیده

سه شنبه 29 خرداد 1397 - 15:00

یک کارشناس مسائل نظامی گفت: نبرد الحدیده نقطه عطف و عامل سرنوشت سازی در تاریخ تجاوز ائتلاف سعودی به یمن است زیرا منطقه ای به مساحت 13 هزار کیلومتر مربع که در امتداد ساحل به طول 300 کیلومتر واقع شده است را درگیر کرده و باعث از دست رفتن مهمترین بندر در دریای سرخ می شود.

العالم - یمن

سرتیپ امین حطیط، کارشناس مسائل نظامی به شبکه خبری العالم گفت: نبرد الحدیده نقطه عطف و عامل سرنوشت سازی در تاریخ تجاوز ائتلاف سعودی به یمن است زیرا منطقه ای به مساحت 13 هزار کیلومتر مربع که در امتداد ساحل به طول 300 کیلومتر واقع شده است را درگیر کرده و باعث از دست رفتن مهمترین بندر در دریای سرخ می شود. این بندر در واقع جایگاه استراتژیکی در دریای سرخ داد.

حطیط افزود: این نبرد تأثیر دو جانبه ای بر وضعیت مقاومت و ملت یمن و انصار الله و نیروهای مدافع حاکمیت یمن و نیز متجاوزان دارد.

وی تصریح کرد: با اشغال بندر الحدیده توسط متجاوزان، دریای سرخ تبدیل به پایگاهی برای نیروهای ناتو، عربستان و رژیم صهیونیستی می شود و همین امر با تبعات و ابعاد بین المللی و فرا منطقه ای همراه خواهد بود و تأثیر و تبعات آن بر سامانه ارتباطات و نقل و انتقال های بین المللی هم قابل توجه خواهد بود.

سرتیپ امین حطیط کارشناس مسائل استراتژیک و نظامی خاطرنشان کرد به همین دلیل است که نیروهای اصلی عضو ناتو یعنی آمریکا، انگلیس و فرانسه در این عملیات شرکت کرده اند.

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها