فرمانده ارشد نزاجا اعلام کرد:

رصد تحرکات نیروهای فرامنطقه ای در دورترین نقاط خارج از مرز/ نیروهای مسلح گوش به فرمان رهبری هستند

رصد تحرکات نیروهای فرامنطقه ای در دورترین نقاط خارج از مرز/ نیروهای مسلح گوش به فرمان رهبری هستند
سه شنبه 29 خرداد 1397 - 18:28

فرمانده قرارگاه منطقه ‌ای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شمال شرق از رصد تحرکات نیروهای فرامنطقه ای در دورترین نقاط خارج از مرز خبر داد و تاکید کرد که نیروهای مسلح کشور گوش به فرمان رهبری و آماده اجرای هر ماموریتی هستند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده مرکز آموزش 04 امام رضا (ع) نزاجا در بیرجند افزود: دشمنانی که می گویند سپاه پاسداران نباید باشد کسانی هستند که امام راحل (ره) فرمودند که اینها منافقین هستند که گفتند ارتش نباید در کشور باشد و شعار انحلال ارتش را سر می دادند. 
وی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران طبق فرمایش شهید بزرگوار سپهبد علی صیاد شیرازی لشکر الهی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند. 
وی تصریح کرد: ارتش و سپاه همیشه دست در دست هم، جان فدای رهبری هستند، هیچ کس نمی تواند برای نظام جمهوری اسلامی در بحث نظامی تصمیم بگیرد تنها تصمیم گیرنده در این حوزه فرمانده معظم کل قواست. 
آذریان گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همه یگان های آن متحرک و هجومی شده و بر اساس تهدیدها در هر نقطه و هر زمان آماده می شوند. 
فرمانده قرارگاه منطقه ‌ای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شمال شرق کشور افزود: امروز جایگاه نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار خوب است و با توجه به بیانات و رهنمود های رهبری در سطح علمی، تحقیق و پژوهش به سطح بالای آمادگی رزمی رسیده اند. 
این مقام نظامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از مجموعه ما به عنوان ارتش متدین یاد کردند که این موجب افتخار ماست، ارتشی که به دنبال علم وفناوری است. 
آذریان افزود: در یگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران اگر گذشته رصد شود از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش بسیار قوی و به دنبال تفکر بود تا به قوی ترین ارتش منطقه تبدیل شود و این اتفاق امروز رخ داده است. 
وی اظهار داشت: در کنار ارتش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نیروی قوی و بازوی قدرتمند نظام جمهوری اسلامی به این جایگاه رسیده و دشمنان انقلاب هنوز درک نکرده اند که ارتشی که قبل از انقلاب اسلامی شرایط خاص داشت و در دوران دفاع مقدس افتخارآفرینی کرد، امروز در کنار سپاه پاسداران و نیروهای انتظامی گوش به فرمان مقام معظم رهبری هر روز بر آمادگی و توان رزمی آن افزوده می شود. 
فرمانده قرارگاه منطقه ‌ای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شمال شرق کشور گفت: امروز قرارگاه منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش که ماموریت امنیت شمال و شرق کشور با 6 استان را دارد و همه نیروهای ارتش در پدافند، نیروی هوایی و هوانیروز که در کنترل این قرارگاه هستند از آمادگی خوبی برخوردارند. 
آذریان ادامه داد: در دورترین نقاط خارج از مرز جمهوری اسلامی ایران، نیروهای فرامنطقه ای و تحرکات آنها را کنترل می کنیم و نظارت مستقیم بر آنها داریم. 
وی اضافه کرد: حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران ماموریت ما است، این به برکت تجربیات به دست آمده از دوران دفاع مقدس است. 
فرمانده قرارگاه منطقه ‌ای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شمال شرق کشور بیان کرد: زمانی که به ایران اسلامی حمله شد به ما باروت و سیم خاردار نمی دادند اما امروز دشمنان از موشک ها، قدرت و توان نظامی ما می ترسند به همین دلیل مسائل سیاسی و اقتصادی را مطرح می کنند. 
آذریان ادامه داد: امروز یگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران هر روز به جلو حرکت می کنند چون رهبری فرمودند نباید غافلگیر شویم. 
وی تصریح کرد: انتخاب افراد در ارتش جمهوری اسلامی ایران بر اساس سه اصل ولایت مداری، عدالت محوری و شایسته سالاری است. 
فرمانده قرارگاه منطقه ‌ای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شمال شرق کشور گفت: اگر مدعی سربازی امام زمان(عج) هستیم باید هر چه نایب بر حق ایشان مقام معظم رهبری می فرمایند جان خود را فدای ایشان کنیم. 
آذریان بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران ولایت مداری را از دوران دفاع مقدس آموزش دیده و فرمان ولایت را از آنجا گرفته و همچنان ادامه می دهند. 
وی اضافه کرد: شهید سیبک، زرهرند و سید مهدی جودی ثانی سه شهید مدافع حرم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در منطقه شمال شرق است. 
وی تاکید کرد: جایگاه شهید زرهرند به قدری رفیع است که مقام معظم رهبری در محضر خانواده این شهید بزرگوار فرمودند از خداوند می خواهم من را با شهید زرهرند محشور کند. 
فرمانده قرارگاه منطقه ‌ای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شمال شرق کشور افزود: این شهیدان در وصایای خود گفتند که ما در دوران قیام امام حسین(ع) نبودیم اما امروز اجازه نمی دهیم یک کاشی از حرم حضرت زینب(س) جدا شود و این ها دوستداران ولایت هستند. 
به گزارش ایرنا، معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش جمهوی اسلامی ایران هم در این مراسم گفت: همه کشورهای دنیا برای حفاظت از هویت خود یا دارای ارتش مستقل بوده و یا در پیمان های نظامی شرکت می کنند و بحث امور نظامی خود را از طریق این پیمان ها تامین می کنند. 
محمد جلالوند افزود: همه ارتش ها مشترکاتی با هم دارند، در بحث گزینش و توانمندی جسمانی، روحی و روانی افراد گزینش شده و وقتی از این مولفه ها موفق بیرون آمدند به عنوان نیروی نظامی آموزش می بینند. 
وی اظهار داشت: ارتش ما این ویژگی را به خوبی انجام داده و از اقشار ملت شهید پرور بهترین افراد و کسانی که به نظام و ولایت عشق دارند انتخاب می شوند. 
وی یادآور شد: در نظم و انضباط همه نیروهای مسلح کشورهای دنیا منظم هستند و در خصوص شکل ظاهری و لباس تقریبا مشترک هستند اما بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با دیگر نیروهای مسلح دنیا تفاوت وجود دارد. 
وی اضافه کرد: ارتش و نیروهای مسلح ما عقیدتی هستند، یعنی بر مبنای ارزش ها و عقاید خود کار می کنند و برای دفاع از آرمان های خود طبق بیانات مقام معظم رهبری آماده می شوند. 
معاون تربیت وآموزش نیروی زمینی ارتش جمهوی اسلامی بیان کرد: حضرت علی (ع) در تعبیری در نهج البلاغه می فرمایند که مومنان با تمام وجود به خدا، دین و اسلام و قرآن عشق ورزیده و تا سرحد جان پیش می روند. 
جلالوند ادامه داد: بیشتر ارتش دنیا در خدمت یک فرد هستند مثل ارتش عراق در زمان صدام حسین یا ارتش عربستان سعودی که در خدمت طایفه سعودی است اما ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در خدمت اسلام و قرآن کریم هستند. 
وی اضافه کرد: در بسیاری از کشورها در ارتش های آنها مذهبی بودن که ارزش است ضد ارزش محسوب می شود و این تفاوت نیروهای مسلح ما با نیروهای مسلح دیگر کشورهای دنیاست. 
جلالوند گفت: معیار برای ما ارزشهاست، هر جایی که ضد ارزش باشد به عنوان نقطه سیاهی در پرونده آنها ثبت می شود. 
وی افزود: نیروهای مسلح کشور از اقشار مختلف مردم هستند، برای مردم خدمت می کنند و هر جا بحران یا بلای طبیعی رخ می دهد از اولین یگان های سازمان دهی شده به عنوان خادم مردم به آنها خدمت می کنند. 
وی تصریح کرد: مردم هر جا نیروهای مسلح را می بینند آنها را از خود می دانند اما در بسیاری از کشورها نیروهای مسلح را دور از مردم نگه می دارند اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیروهای مسلح با مردم عجین هستند. 
معاون تربیت وآموزش نیروی زمینی ارتش جمهوی اسلامی گفت: راهبرد نظامی ما دفاعی و بازدارندگی است، 40 سال از پیروزی نظام شکوهمند جمهوری اسلامی می گذرد که ما در این مدت به هیچ جا تجاوز نکردیم و فکر و خیال آن را هم نداشتیم. 
جلالوند گفت: با وجود همه تبلیغات منفی استکبار جهانی در منطقه همه شاهدند که نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی بر مبنای راهبرد دفاعی آموزش دیده و تجهیز می شوند و با تمام وجود سخت ترین مراحل را می گذرانند و به فرموده مقام معظم رهبری همه این آموزش ها عبادت محسوب می شود. 
وی افزود: نیروهای مسلح پیش قراولان روز حادثه هستند و وظیفه داریم جلوتر از همه ملت در مقابل تجاوز دشمن ایستادگی کنیم. 
وی تصریح کرد: امروز بازدارندگی با این عظمت ایجاد شده و ما با تمام وجود مجهز هستیم اما تا زمانی که تجاوزی نباشد با کسی کاری نداریم. 
وی اضافه کرد: استکبار و ایادی آن در کشورهای همسایه ما حاضر است اما جرات حمله به کشور ما در سایه اتحاد، وحدت و فرماندهی و عظمت نیروهای مسلح کشور را ندارند. 
جلالوند گفت: فرماندهی کل قوا در نیروهای مسلح ما مرجع تقلید، رهبر و پیشوای ماست و در امور نظامی به جزئیات مسائل آگاهی و رهنمون دارند. 
در این مراسم سرهنگ «حسنعلی زمانی» به عنوان فرمانده مرکز آموزش 04 امام رضا(ع) نزاجا معرفی و از خدمات امیر سرتیپ دوم قوام یوسفی تجلیل شد. 

پربیننده ترین خبرها