در دیدار با رئیس جمهور چین؛

رهبر کره شمالی اتحاد و دوستی با چین را ستود

رهبر کره شمالی اتحاد و دوستی با چین را ستود
چهارشنبه 30 خرداد 1397 - 11:48

رهبر کره شمالی در سومین سفر خود به چین، اتحاد و دوستی کشورش با چین را ستود و درباره خلع سلاح اتمی با رئیس جمهور چین گفت‌وگو کرد.

العالم - آسیا

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سفر به پکن از همکاری، اتحاد و دوستی میان دو کشور سخن گفت.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، کیم در سفری دو روزه برای سومین بار در سال جاری به چین سفر کرد و با «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین دیدار نمود.

خبرگزاری رویترز هم درباره سفر کیم به پکن نوشت، سران کره شمالی و چین درباره راه‌های حل مسئله خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره گفت‌وگو کردند.

رهبر کره شمالی وعده داد، برای امنیت واقعی در شبه جزیره کره با مقامات چینی همکاری کند. وی همچنین اظهار امیدواری کرد روابط نزدیکتر و دوستانه‌تر بیشتری میان دو دولت و همچنین مردم چین و کره شمالی برقرار شود. 

سومین سفر کیم به چین دو هفته بعد از دیدار وی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا انجام گرفت. کیم و ترامپ دو هفته پیش از این برای اولین بار در سنگاپور دیدار کردند و کره شمالی برای خلع سلاح اتمی و آمریکا برای تضمین امنیتی، متعهد شدند. 

شی در دیدار با رهبر کره شمالی به وی گفت که چین از کیم و ترامپ می‌خواهد تا توافق‌های خود را که در سند سنگاپور به امضا رسید، اجرا نمایند. شی قول داد که چین به ادامه نقش سازنده خود در دیپلماسی اتمی ادامه دهد. 

چین اصلی‌ترین متحد کره شمالی طی سال‌های اخیر بوده است. کره شمالی سالهاست با کره جنوبی و آمریکا در تنش است.

همچنین پیونگ یانگ به انجام رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره معترض بود و در مقابله به آزمایش‌های موشکی واتمی اقدام می‌کرد. 

آمریکا و متحدانش کره شمالی را سالیان متمادی به دلیل انجام این آزمایش‌ها، تحریم کردند و اکنون آمریکا وعده داده رزمایش‌های نظامی خود را در شبه جزیره کره متوقف می‌کند و بعد از خلع سلاح کامل اتمی کره شمالی، تحریم‌ها علیه این کشور را لغو می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها