ولایتی: اروپایی ها به تکلیف خود در برجام عمل کنند

ولایتی: اروپایی ها به تکلیف خود در برجام عمل کنند
چهارشنبه 30 خرداد 1397 - 14:24

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: اروپایی ها در موضوع برجام باید به تکلیف خود عمل و آمریکا را نیز وادار کنند که دست از خرابکاری بردارد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

علی اکبر ولایتی امروز (چهارشنبه) در پایان همایش «اساتید بسیجی، تحول انقلابی، دانشگاه تمدن ساز» در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد، ملت ایران شرایط خود را برای ادامه حضور در برجام از زبان رییس جمهوری کشور بیان کرده است و به هیچ وجه بر خلاف شرایط خود ادامه برجام را نمی پذیرد.
وی همچنین در مورد انتخابات عراق اظهار داشت: ما به عنوان هم پیمان عراق خوشحال هستیم که این انتخابات بدون مشکل برگزار شده و مردم این کشور آزادی و امنیت را انتخاب کرده اند.
رییس هیات امناء و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: امیدواریم متخصصان عراق، دولت جدید و مجلس را به خوبی تشکیل دهند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد آخرین تحولات یمن و حملات به بندر الحدیده افزود: رزمندگان جنبش انصار الله، نیروهای حوثی و مردم پیروزمندانه مبارزه و در کنار هم برای رفع حصر این بندر تلاش کردند.
ولایتی با اشاره به بیش از سه سال حمله نیروهای ائتلاف عربستان به یمن گفت: با وجود این حملات، امروز نیروهای مدافع یمن قویتر از قبل هستند؛ سعودی ها و اماراتی ها با دادن تلفات زیاد ناچار به عقب نشینی شدند.
رئیس بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز گفت: آمریکا به موضوع حقوق بشر به مانند ابزار سیاسی می نگرد که اگر به نفع حکومتشان باشد در آن حضور دارد و اگر نباشدخارج می شود. 
به گزارش ایرنا، در حاشیه این همایش فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد جذب اساتید جدید در این دانشگاه گفت: در حال نیاز سنجی هستیم و بعد از تعیین نیازها فراخوان جذب اساتید اعلام می شود.
این همایش یک روزه با حضور رییس و معاونان دانشگاه آزاد، رییس بسیج اساتید و اعضای کانون های بسیج در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار و طی آن از نماد اندیشکده مواد و انرژی بسیج اساتید دانشگاه آزاد واحد جنوب رونمایی شد.

پربیننده ترین خبرها