مصرف حشیش در کانادا آزاد شد

مصرف حشیش در کانادا آزاد شد
پنج‌شنبه 31 خرداد 1397 - 01:28

مصرف ماده مخدر حشیش و مواد مشابه در کانادا آزاد شد.

العالم - آمریکا

فرانس 24 گزارش داد: مصرف و تولید محصولات شاهدانه از جمله حشیش و ماری جوانا در کانادا آزاد شد و از این جهت این کشور به اروگوئه می پیوندد.

فرانس 24 گزارش داد: از سپتامبر آینده مصرف و تولید محصولات شاهدانه در کانادا قانونی است. سنای کانادا قانون مربوطه را تصویب کرد و تنها تشریفات ابلاغ اجرای آن مانده است. در سال 2013 جاستین ترودو در حالی که نماینده مجلس و رهبر حزب لیبرال بود اعتراف کرد که حشیش کشیده است و وقتی در سال 2015 در کارزار انتخاباتی قرار داشت وعده داد مصرف شاهدانه را قانونی سازد. وی از این پیروزی خوشحال است. وی که امروز نخست وزیر کاناداست در شبکه های اجتماعی نوشته است: برای فرزندان ما بدست آوردن ماری جوانا خیلی آسان است و برای مجرمان بهره برداری از آن؛ امروز ما می خواهیم این روند را عوض کنیم. برنامه ما برای قانونی سازی ماری جوآنا توسط سنا تصویب شد.

فرانس 24 افزود: مصرف ماری جوانا برای درمان از سال 2001 در کانادا قانونی بود. کانادا اولین کشور گروه هفت کشور بزرگ صنعتی جهان است که مصرف ماری جوانا با هدف تفریح و سرخوشی را قانونی می کند. در جهان کانادا در این زمینه بعد از اروگوئه دومین کشور است. هدف قانونی سازی محصولات شاهدانه مبارزه موثر با قاچاق آن است و همچنین بنا بر اعلام وزیر دارایی کانادا انتظار می رود آزاد سازی ماری جوانا درآمد مالی بالغ بر دویست و شصت میلیون یورو داشته باشد و این در حالی است که برای عبور از بازار سیاه قیمت این گیاه سرخوش آور پایین نگه داشته می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها