پناهندگان سوري به كشورشان بازگردند

پناهندگان سوري به كشورشان بازگردند
يکشنبه 5 شهريور 1391 - 16:18

كارشناس سوري با بيان اين كه دشمنان دمشق از جمله تركيه، براي فراهم كردن زمينه دخالت خارجي مساله پناهندگان مقيم كشورهاي همسايه را بزرگ نمايي مي كنند، از پناهندگان سوري خواست به كشورشان بازگردند.

طالب ابراهيم كارشناس سوري امور استراتژيك روز يكشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: بزرگ نمائي مساله پناهندگان سوري و اردوگاه هائي كه در تركيه پيش از آغاز بحران سوريه احداث شده است ، با هدف فراهم كردن زمينه دخالت خارجي در سوريه بدون مراجعه به شوراي امنيت سازمان ملل متحد انجام مي شود.

ابراهيم گفت: بسياري از اين افراد پناهنده نيستند بلكه كشورهاي همسايه آنها را به خاك خود كشانده اند.
 
كارشناس سوري امور استراتژيك افزود: سوريه در زمان جنگ عراق، ميزبان صدها هزار پناهنده عراقي بود و هم اكنون نيز دولت دمشق مي تواند به آوارگان سوري در داخل سوريه پناه بدهد.

ابراهيم گفت: طبق گزارش هاي منتشره در غرب، برخي اردوگاه هاي واقع در كشورهاي همسايه سوريه به پايگاه هائي براي آموزش نظامي و حمايت مالي از گروه هاي مسلح تبديل شده است. 

كارشناس استراتژيك سوري به فعاليت گسترده سرويس هاي اطلاعاتي غرب در پايگاه انجرليك تركيه و پايگاهي در مقابل سواحل سوريه و همكاري تنگاتنگ سرويس هاي اطلاعاتي تركيه و غرب عليه دمشق اشاره كرد و افزود: عوامل منطقه اي به دستور اربابان خارجي خود با سوريه مي جنگند.

ابراهيم با درخواست از پناهندگان سوري براي بازگشت به كشورشان گفت: بحران سوريه بحراني داخلي است و توسط طرف هاي درگير داخلي قابل حل است.

وي افزود: دخالت هاي منطقه اي، عربي و غربي بحران سوريه را به اين مرحله كشانده است.

MKH-26-18:39

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها