در ديدار معاون وزيرخارجه سوئيس؛

امیرعبداللهیان از سكوت غرب در برابر نقض فاحش حقوق بشر در یمن انتقاد کرد

امیرعبداللهیان از سكوت غرب در برابر نقض فاحش حقوق بشر در یمن انتقاد کرد
جمعه 1 تير 1397 - 17:04

پاسكاله بريسول معاون وزير خارجه سوئيس با اميرعبداللهيان دستیار ویژه رييس و مديركل امور بین الملل مجلس شوراي اسلامي دیدار و گفتگو کرد.

العالم- ایران/ سیاسی


حسین اميرعبداللهيان در ابتداي اين ديدار روابط رو به رشد دو كشور را مثبت ارزيابي كرد و با اشاره به اوضاع منطقه و ضمن انتقاد شديد از رفتار آمريكا گفت: آمريكا با خروج يكجانبه از توافق هسته اي و اخيرا تصميم به خروج از شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد بار ديگر نشان داد كه به تعهدات بين المللي هيچ پايبندي ندارد. 

ایران در انتظار واکنش اروپا به بدعهدی آمریکا در توافق هسته ای است

وي افزود: اكنون جمهوري اسلامي ايران در انتظار سطح و نحوه واكنش اروپا به بد عهدي آمريكا در توافق هسته اي است و مجلس شوراي اسلامي بدقت تصميمات و رفتار اروپا را در اين مقطع رصد مي كند. 
اميرعبداللهيان در ادامه اين ديدار با اشاره به اوضاع منطقه گفت: جمهوري اسلامي ايران از ابتدا بر راه حل سياسي براي بحران سوريه و يمن تاكيد داشت و دخالت نظامي آمريكا و برخي همپيمانانش را مخل ثبات و امنيت منطقه مي دانست.

انتقاد از سکوت غرب در برابر بحران یمن و بحرین 
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در بخش ديگري از سخنان خود با انتقاد از سكوت غرب در برابر نقض فاحش و سيستماتيك حقوق بشر در يمن و بحرين افزود: تداوم جنگ و تجاوز سعودي عليه يمن، بروز تاسف بار فاجعه انساني در يمن و سركوب سازمان يافته و نقض سيستماتيك حقوق بشر در بحرين در كنار سكوت غرب و محافل مدافع حقوق بشر باعث تشديد بحران انساني و حقوق بشر در بخش هاي مهمي از منطقه شده است .

رفتار ماجراجویانه رژیم صهیونیستی تلاشی برای احیای تروریسم در منطقه است

وي با اشاره به موفقيت عراق ، سوريه و لبنان در شكست تروريسم وهابي ، رفتار ماجراجويانه و تحريك آميز رژيم صهيونيستي را عامل مهمي در تداوم بي ثباتي منطقه و تلاش براي احياي تروريسم خواند. 

پایبندی اتحادیه اروپا به برجام 


پاسكاله بريسول معاون وزيرخارجه سوئيس با ابراز خرسندي از سفر به كشورمان گفت: با نگاه به تحولات منطقه بويژه روند نابودي داعش در سوريه و عراق ، بر نقش  جمهوري اسلامي ايران در كمك به صلح و ثبات در منطقه بيش از پيش واقفيم.
وي در ادامه با اشاره به نشست اخير سه كشور اروپايي طرف برجام در بروكسل گفت: سوئيس، اتحاديه اروپا و بويژه تروئيكاي برجام بر لزوم پابرجا بودن اين توافق بين المللي توافق دارند. 

اروپا خواهان باقی ماندن ایران در برجام است 


اين مقام اروپايي در ادامه گفت: اروپا خواهان باقي ماندن ايران در برجام است و تداوم گفتگو و مذاكرات را بهترين روش براي تصميم گيري و يافتن راه حل مرضي الطرفين مي داند. 


وي در پايان اين ديدار گفت: سوئيس با ابراز تاسف از وخامت اوضاع انساني در يمن از ابتداي بحران، بارها كمك هاي بشردوستانه خود را به اين كشور روانه كرده است و اميدوار است با مذاكره و گفتگو بتواند در كنار ساير كشورها از جمله ايران ، به بحران يمن خاتمه دهد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها