ایندیپندنت:

شکنجه کودکان در مرکز نگهداری کودکان مهاجر در ویرجینیا

شکنجه کودکان در مرکز نگهداری کودکان مهاجر در ویرجینیا
جمعه 1 تير 1397 - 19:24

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی از شکنجه روانی و آزار و اذیت جسمی کودکان در یک مرکز نگهداری کودکان مهاجر در ایالت ویرجینیای آمریکا خبر داد.

العالم- آمریکا 

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی از شکنجه روانی و آزار و اذیت جسمی کودکان در یک مرکز نگهداری کودکان مهاجر در ایالت ویرجینیای آمریکا خبر داد.
این نوجوانان اعلام می کنند به طور منظم از سوی کارکنان این مرکز در معرض شماتت قرار دارند. این در حالی است که مقامات این مراکز ارتکاب هر گونه تخلف را در این باره رد می کنند.
بر اساس این گزارش، مهاجران نوجوان در بازداشتگاه ویرجینیا اعلام می کنند هدف ضرب و شتم و محدودیت های طولانی مدت قرار می گیرند از جمله این که در برخی موارد، این نوجوانان در سلول های بتنی سرد، برهنه رها می شوند. این موارد بر اساس شکایتی علیه بازداشتگاه نوجوانان درّه شِنِندوآ تنظیم شده است که شامل سخنان چندین تن از نوجوانان از آمریکای لاتین می شود که طی چند ماه تا چند سال در این مرکز زندانی بوده اند.
جوان ترین فردی که در این بازداشتگاه نگهداری می شد، چهارده سال داشت. این مرکز پنجاه و هشت تخت دارد که برای افراد دوازده تا هفده ساله است. از این بازداشتگاه به طور منظم برای نگهداری مهاجران از آمریکای لاتین استفاده می شود که مظنون به عضویت در باندهایی همانند MS-13 هستند. یک مهاجر هندوراسی که در سن پانزده سالگی به این بازداشتگاه آورده شد، در گفتگو با آسوشیتدپرس گفت: "هر زمانی که آنها مرا محدود می کردند و بر روی صندلی می نشاندند، به دستهایم دستبند می زدند."
او همچنین گفت: "آنها همواره مرا می بستند به گونه ای که نمی توانستم حرکت کنم. آنها به طور کامل بر من مسلط بودند. آنها همچنین یک کیسه بر روی سرم قرار می دادند که چند سوراخ داشت و می توانستم از درون آنها ببینم. اما به سبب آن کیسه احساس خفگی می کردم."
در شکایت دادگاه مطرح شده است که کارکنان این بازداشتگاه به طور منظم این کودکان را مورد شماتت قرار می دادند و آنها را "هم جنس باز" و با ناسزای رکیک به روشی خطاب می کردند که سبب تحریک خاطرات بد گذشته می شد و این که این نوجوانان همچنان تحت آزار قرار می گرفتند تا این که به نقطه از کوره در رفتن می رسیدند. بر اساس شکایتی که در دادگاه مطرح شده است، در مواردی که این نوجوانان رفتارهای نامناسب جسمی از خود نشان می دادند کارکنان بازداشتگاه اغلب با توسل به زور شدید واکنش نشان می دادند.
در یک مورد، گزارش شده است که نگهبانان با آرنجهایشان به کمر یک نوجوان زدند در حالی که این نوجوان بر روی زمین قرار گرفته بود. در موردی دیگر، یک نوجوان پس از آن که از سردرد شکایت کرد و خواست به او اجازه استراحت داده شود، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و نگهبانان سپس اعلام کردند که فکر می کردند این نوجوان یک تکه شیشه پیدا کرده است در حالی که این گونه نبود. یک نوجوان دیگر نیز پس از آنکه کتابش را پس از کلاس در سلولش قرار نداد مورد بدرفتاری قرار گرفت.
در این شکایت اعلام شده است که علاوه بر خشونت های جسمی علیه این نوجوانان به دست کارکنان بازداشتگاه، این نوجوانان سپس در سلول هایشان حبس یا این که با دستبند به صندلی هایشان بسته می شدند.
علاوه بر این موارد، در شکایت علیه این بازداشتگاه آمده است که این نوجوانان از مراقبت های بهداشتی روانی برخوردار نبودند. به نظر می رسد این موضوع از حمایت یک مدیر ارشد در این مرکز برخوردار است. این مدیر اخیرا در جلسه استماع یک کمیته فرعی سنا گفت این بازداشتگاه از تجهیزات مناسبی برخوردار نبود تا بتوان به کودکانی که دچار آسیب های روحی شده اند، کمک کرد.
کِلسی وانگ مدیر یک برنامه در بازداشتگاه ویرجینیا در جلسه استماع خود در ماه آوریل گفت: "این افراد جوان به عنوان افرادی تلقی می شدند که در فعالیت های تبهکارانه حضور دارند و زمانی که آنها تحت مراقبت های ما قرار می گرفتند و کارکنان بخش کلینیک ما آنها را ارزیابی می کردند لزوما به عنوان افرادی شناسایی نمی شدند که در فعالیت های تبهکارانه دست دارند."
وکلای بازداشتگاه ویرجینیا همه این مسائل را رد کردند.
مشخص نیست چه زمانی مقامات فدرال متوجه این بدرفتاری ها شده اند یا این که آیا برای حفاظت از این کودکان اقدامی انجام شده است یا خیر. در این شکایت نامه آمده است تلاش های یکی از نوجوانان برای اطلاع رسانی به یک نماینده فدرال در این بازداشتگاه نادیده گرفته شد.
بازداشتگاه ویرجینیا یکی از سه بازداشتگاه مخصوص نوجوانان در آمریکاست که بر اساس قراردادهای فدرال باید ارائه کننده "مکانی امن" برای کودکانی باشد که در محیط های دیگر مشکل دارند.

پربیننده ترین خبرها