تظاهرات اهالی «الحدیده» یمن علیه اشغالگری امارات و عربستان سعودی+عکس

جمعه 1 تير 1397 - 22:05

صدها نفر از ساکنان شهر ساحلی «الحدیده» که طی هفته اخیر در معرض حملات ائتلاف عربستان سعودی و امارت بودند، به اقدامات و اشغالگری این ائتلاف در قالب راه‌اندازی تظاهراتی اعتراض کردند.

العالم- یمن

صدها نفر از شهروندان یمنی در شهر ساحلی «الحدیده» دست به تظاهرات علیه حکام سعودی و اماراتی زدند.

این تظاهرات بعد از ظهر امروز (جمعه) شروع شد و معترضان از نقاط مختلف شهر الحدیده به سمت خیابان بندر این شهر حرکت کردند.

تظاهرات‌کنندگان با قرائت بیانیه‌ای اشغالگری و حملات اخیر ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان و همدستی سازمان ملل متحد با اشغالگران را محکوم کردند.

به گزارش شبکه یمنی «المسیره»، معترضان یمنی در این بیانه‌ تأکید کردند که «امروز به خیابان‌ها آمدیم تا به دنیا بگوییم که نیروهای متجاوز به دنبال تحمیل همینه و سلطه خود بر تمامی نقاط یمن هستند».

افراد شرکت‌کننده در این تظاهرات اعلام کردند که ائتلاف متجاوز عربستان سعودی نمی‌تواند آن‌ها را با عناوین دروغ فریب دهد، چرا که این متجاوزان بودند که بمب‌ها را بر سر ملت یمن ریخته و مرتکب جنایت علیه آن‌ها شده‌اند.

در این بیانیه تأکید شده است: «ما فرزندان "تهامه" در کنار قهرمانان ارتش و کمیته‌های مردمی و برادران خود در استان‌های یمن که از تهامه دفاع می‌کنند، خواهیم ایستاد».

این بیانیه مسئولیت همه جنایت‌ها و تبعات محاصره یمن را متوجه کشورهای آمریکا، عربستان و امارات و متحدهای آن‌ها دانست و تأکید کرد کرد که ائتلاف عربستان حتی اگر همه ارتش‌های دنیا را گرد هم آورد، این باور یمنی‌ها که این ائتلاف سعودی متجاوز و اشغالگر است، هرگز تغییر نخواهد کرد.

در پایان این بیانیه، تظاهرات کنندگان یمنی بار دیگر بر سخنان اخیر «سید بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن که گفته بود «همه جای یمن آزاد خواهد شد» تأکید کردند.

ائتلاف عربستان سعودی و امارات از هفته پیش به حمایت برخی کشورهای غربی عملیاتی برای اشغال بندر الحدیده شروع کرد و به رغم ادعای اشغال فرودگاه شهر الحدیده، این مناطق دست نیروهای ارتش و کمیته‌های یمنی قرار دارد و نیروهای متجاوز در امتداد ساحل الحدیده زمین‌گیر و محاصره شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها