رأی‌گیری عجیب در بانک مرکزی انگلیس برای تعیین قهرمان جام جهانی

رأی‌گیری عجیب در بانک مرکزی انگلیس برای تعیین قهرمان جام جهانی
شنبه 2 تير 1397 - 08:06

بانکداران ارشد انگلیسی در نشست کاری معمول خود در بانک مرکزی این کشور برای تعیین قهرمان رقابت‌های جام جهانی روسیه، یک رأی‌گیری غیرمعمول را برگزار کردند.

العالم _ اروپا

سوییس که توانست یکشنبه هفته گذشته برزیل (قهرمان 5 دوره جام جهانی) را با یک تساوی متوقف کند (و روز جمعه نیز صربستان را شکست داد) به عنوان یکی از تیم‌هایی انتخاب شد که از بیشترین بخت برای قهرمانی برخوردارند. اما مارک گارنی، رئیس بانک مرکزی انگلیس (بانک انگلستان) اعلام کرد منتظر می‌ماند تا کانادا -- کشور خودش -- جام جهانی 2026 را میزبانی کند و در آن زمان نتایج کامل این رأی‌گیری را اعلام خواهد کرد.

وی اواخر روز پنجشنبه و در یک مراسم شام در لندن در این خصوص و با لحنی طنز گفت: «متأسفانه برای شما، و خوشبختانه برای تعدادی از اعضای کمیته سیاست‌گذاری پولی، نتیجه این رأی‌گیری در کنار سایر جزئیات جلسه محفوظ باقی می‌ماند. شفافیت فقط تا همین حد کافی است. برای اینکه دریابید دانش فوتبال کدامیک از اعضا با دانش آن‌ها در حوزه اقتصاد انگلیس تطابق دارد باید تا سال 2026 صبر کنید.»

جزئیات جلسات بانک مرکزی انگلیس که معمولاً به موضوع نرخ‌های بهره در این کشور اختصاص دارد 8 سال بعد از برگزاری آن‌ها منتشر می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها