واشنگتن اعلام کرد

پامپئو و گوترش درباره لزوم ارائه «کمک انسانی در یمن و سوریه» موافقت کردند

 پامپئو و گوترش درباره لزوم ارائه «کمک انسانی در یمن و سوریه» موافقت کردند
يکشنبه 3 تير 1397 - 10:02

واشنگتن از دیدار و گفت‌و‌گوی وزیر خارجه آمریکا با دبیرکل سازمان ملل درباره مسائل مختلف از قبیل کره شمالی، یمن و سوریه خبر داد.

العالم- آمریکا 

 وزارت خارجه آمریکا پس از دیدار «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور با دبیرکل سازمان ملل در ساختمان این وزارتخانه بیانیه صادر کرد.

دبیرکل سازمان ملل یک روز پس از آنکه همنوا با آمریکا درباره عملیات سوریه در جنوب غرب این کشور هشدار داد و خواستار «توقف فوری» آن شد، با وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ دیدار کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای درباره این دیدار، از رایزنی و گفت‌و‌گوی «مایک پامپئو» با «آنتونیو گوترش» درباره مسائل مختلف بین‌المللی خبر داد.

طبق این بیانیه،  وزیر خارجه آمریکا و دبیرکل سازمان ملل درباره «موفقیت نشست سنگاپور، تلاش‌ها برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره، لیبی، صلح در خاورمیانه و سفر اخیر دبیرکل به مالی صحبت کردند».

 در بخش دیگری از این بیانیه آمده که پامپئو و گوترش «درباره نیاز به اولویت دادن به ارائه کمک انسان دوستانه در یمن و سوریه توافق کردند».

اعلام «موافقت» وزیر خارجه آمریکا و دبیرکل سازمان ملل درباره کمک‌های انسانی به سوریه و یمن در حالی صورت گرفته که واشنگتن به رغم مخالفت‌های دولت قانونی سوریه به حضور و مداخله‌های نظامی خود ادامه داده است؛ حضوری که دمشق آن را «اشغالگری» می‌داند.

در یمن نیز، آمریکا به حمایت‌های نظامی و سیاسی همه جانبه خود از ائتلاف متجاوزعربستان سعودی و امارات متحده عربی ادامه می‌دهد؛ ائتلاف متجاوزی که از ششم فروردین ۱۳۹۴ همچنان در حال حملات نظامی به مردم یمن است.

پربیننده ترین خبرها