بلغارستان در قدس اشغالی کنسولگری افتخاری تاسیس می‌کند

بلغارستان در قدس اشغالی کنسولگری افتخاری تاسیس می‌کند
يکشنبه 3 تير 1397 - 23:23

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تاسیس کنسولگری افتخاری بلغارستان در قدس اشغالی خبر داد.

العالم - آسیا

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه  در جریان نشست هفتگی کابینه اعلام کرد که دولت بلغارستان قصد دارد یک کنسولگری افتخاری در قدس اشغالی برپا کند.

 به نوشته وبگاه «عروتص شوع» «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر (رژیم) اسرائیل گفت که «بویکو بوریسوف»  نخست وزیر بلغارستان در روزهای گذشته به اطلاع او رسانده که کشورش قصد دارد یک کنسولگری افتخاری در قدس اشغالی تاسیس کند.

بوریسوف اوائل ماه جاری ضمن دیدار از سرزمین‌های اشغالی، با نتانیاهو و «رون ریولین» رئیس این رژیم ملاقات کرد.


نتانیاهو در جریان برگزاری کابینه هفتگی همچنین گفت که بوریسوف به او گفته است که این کنسولگری افتخاری نه تنها به امور اتباع این کشور ساکن در قدس اشغالی، بلکه به روابط بین بلغارستان با اسرائیل رسیدگی می‌کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این زمینه گفت: «من به نخست وزیر بلغارستان گفتم که این گامی خوشایند است و امیدوارم که به سرعت به تاسیس رسمی سفارتخانه بلغارستان در اورشلیم (قدس) منجر شود.»

آمریکا در چهارده می سال جاری در اقدامی جنجالی سفارت خود را از تل‌آویو به قدس اشغالی انتقال دارد و دو روز بعد نیز گواتمالا سفارتخانه خود را در این شهر تاسیس کرد. جمهوری چک نیز ماه گذشته در قدس اشغالی کنسولگری افتخاری تاسیس کرد.

تصمیم آمریکا و چند کشور معدود برای انتقال سفارت به قدس در حالی اتخاذ شده که چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به صراحت کشورها را از به رسمیت شناختن قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی منع کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها