حزب‌الله: در تشکیل دولت لبنان تسریع شود

حزب‌الله: در تشکیل دولت لبنان تسریع شود
دوشنبه 4 تير 1397 - 10:01

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان خواستار تشکیل هر چه سریعتر دولت این کشور شد.

العالم- لبنان 

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله ضمن تمجید از برگزاری موفق انتخابات در این کشور، خواستار تسریع در تشکیل دولت جدید شد.

نعیم قاسم اعلام کرد، لبنان موفق به برگزاری انتخابات پارلمانی خوبی با بهترین نتایج شد زیرا انتخابات مذکور بر اساس نظام «تناسبی» و نتایج، نشان‌دهنده گزینه‌های مورد نظر مردم بود.

بر اساس گزارش شبکه «الجدید»، شیخ قاسم ادامه داد: خواستار تسریع در تشکیل دولت وحدت ملی هستیم زیرا این موضوع به نفع همه است.

وی سپس به موضوع بیش از یک میلیون آواره سوری در لبنان پرداخت و گفت: بدانید که آمریکا و کشورهای غربی نمی‌خواهند مشکل آوارگان حل شود بلکه مانع از حل این موضوع می‌شوند زیرا آنها معتقدند که حضو آوارگان در لبنان دلیل آن است که دولت سوریه قادر به حمایت از ملتش نیست؛ آنها پس از آنکه در جنگ 7 ساله سوریه شکست خورده‌اند می‌خواهند به این وسیله بر دولت سوریه برای تحقق مطالبات سیاسی اعمال فشار کنند.

شیخ قاسم افزود: اما ما معتقدیم که آوارگان باید به منازلشان بازگردند زیرا آوارگی یک حالت موقت است، ما خواستار بازگشت امن آنهاییم و تمام اقدامات لازم برای ایجاد تسهیلات مناسب در این زمینه را انجام می‌دهیم حتی اگر در مرحله فعلی، به کندی پیش رود. بهترین راه‌حل توافق دولت‌های لبنان و سوریه بر یک برنامه منظم برای بازگشت آوارگان است ما از دولت می‌خواهیم با جدیت موضوع هماهنگی با دولت سوریه برای یک طرح سازماندهی‌شده و مدت زمانی مشخص جهت بازگشت آوارگان را دنبال کند.

معاون دبیرکل حزب‌الله سپس گفت: برای تمام جهان مشخص شده که آمریکا کشوری ظالم، متکبر و جنایتکار است، مشکل آمریکا فقط با حزب‌الله، ایران، سوریه و یمن نیست بلکه این کشور با اروپایی‌ها، روسیه، چین و تمام جهان مشکل دارد زیرا می‌خواهند ظلم و دستاوردهایش را بر تمام کشورها تحمیل کند، آمریکا می‌خواست گزینه‌هایش را بر منطقهه تحمیل کند اما موفق نشد. این کشور در لبنان و جنگ 2006 که از طریق اسرائیل انجام شد، شکست خورد، در جنگ سوریه که از 2011 آغاز شده شکست خورد،طی اشغال عراق در 2003 نیز یک شکست دیگر را متحمل شد، اکنون در یمن نیز یک شکست‌‌خورده است زیرا عربستان توانایی تحقق دستاوردهای سیاسی و میدانی را ندارد.

شیخ قاسم در پایان گفت: اسرائیل غاصب را فراموش نکنید، تمام مصیبت های موجود در منطقه و جهان از اسرائیل است، اما چراغ‌خاموش حرکت می‌کند و مزدوران، حامیان و سرویس جاسوسی‌اش را به کار می‌کند، این رژیم در حال آماده کردن فضا برای «معامله قرن» (طرح پیشنهادی آمریکا برای مسأله فلسطین) است اما با وجود مقاومت و ملت فلسطین که به معامله قرن «نه» می‌گویند اسرائیل نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، ما مطئنیم تا زمانی که مقاومت در منطقه موجود است پروژه آمریکا و اسرائیل عملی نخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها