سردار شعبانی:

حضور ایران در سوریه و عراق با دعوت رسمی این کشورها است

حضور ایران در سوریه و عراق با دعوت رسمی این کشورها است
دوشنبه 4 تير 1397 - 10:55

فرمانده پژوهشکده دفاعی و امنیتی دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: جمهوری اسلامی ایران با دعوت رسمی دو کشور سوریه و عراق در این کشورها حضور دارد و فعالیت‌های مستشاری انجام می‌دهد. از همین رو حضور ما در این دو کشور اسلامی مشروع است.

العالم - سیاسی

سردار شعبانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و فرمانده پژوهشکده دفاعی و امنیتی دانشگاه جامع امام حسین (ع) در مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم سردار حاج شاهرخ دایی‌پور در دانشگاه جامع امام حسین (ع) بیان کرد: دایی‌پور پانزدهمین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه است. نتیجه جهاد در دوران دفاع مقدس ظهور چنین شهدایی است. از همین رو شهادت حاج شاهرخ را ابتدا به خانواده او و سپس به همرزمانش تبریک و تسلیت می‌گویم.

وی ادامه داد: اگر امروز در آن سوی مرزها حضور داریم برای دفاع از مظلوم و ستیز با ظالم است. حضور ما برای مهار گروه تکفیری تروریستی داعش است. بی‌شک اگر در خارج از مرزها با اسرائیل مقابله نکنیم  در خلیج فارس و مجلس ما عملیات خواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران با دعوت رسمی دو کشور سوریه و عراق در این کشورها حضور دارد و فعالیت‌های مستشاری انجام می‌دهد. از همین رو حضور ما در این دو کشور اسلامی مشروع است.

سردار شعبانی خاطرنشان کرد:ما پس از انجام عملیات الی بیت‌المقدس و در پی تحرکات رژیم صهیونیستی به لبنان و سوریه رفتیم و در این کار عجول بودیم. اما امام راحل یادآور شدند که راه قدس از کربلا می‌گذرد. ما اکنون که بیش از هر زمان دیگری به دشمن نزدیک هستیم عقب نخواهیم آمد. اما در این بین متاسفانه افرادی در داخل و خارج امضاء جمع می‌کنند که با آمریکا و دشمنانمان مذاکره کنیم. اکنون وظیفه ما دشمن شناسی است. این همان کاری است که رزمندگان ما انجام داده‌اند.

سردار شعبانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در طول این چهار سال پیشبرندگی و پیشروندگی داشته است توضیح داد:ما در عرصه مقابله با ظالمان و دشمنان اسلام پیشتاز بوده‌ایم و در این راه حزب‌الله لبنان، نیروهایی در سوریه، یمن و بحرین از حرکت ما الگو گرفته‌اند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: سردار حاج شاهرخ دایی پور انسانی سلامت و شجاع و تربیت یافته فرهنگ دفاع مقدس بود. این شهید کسی است که می‌تواند به عنوان یک مدل رفتاری برای نسل دانشگاه و عرصه جهاد باشد. در یکی از عملیات‌های دفاع مقدس با توجه به تخصصی که در عرصه توپخانه داشت آتش را بر روی دشمن متمرکز کرد به گونه‌ای که رزمندگان لشکر۱۰ سیدالشهداء(ع) توانستند در روز با دشمن در در ارتفاعات مقابله کنند.

سردار شعبانی یادآور شد: نقل است که در پی شجاعت و مهارت شهید دایی‌پور، دریابان شمخانی انگشترش را به او هدیه کرد. شهید دایی‌پور هر شب در خظ مقدم به نیروی خود سر می‌زد و از آنها دلجویی داشت. سرنوشت او به گونه‌ای رقم خورد تا در شهر بوکمال منطقه‌ای بین سوریه و عراق به شهادت برسد.

به گزارش ایسنا، پیکر شهید حاج شاهرخ دایی‌پور پس از تشییع در دانشگاه جامع امام حسین(ع) به بلوار ارتش،شهرک شهید محلاتی، میدان امام علی(ع)، مسجد امیر المومنین(ع) منتقل شد تا از آنجا با حضور اقشار مختلف مردم به طرف گلزار شهدای امام زاده علی‌اکبر چیذر تشییع شود.

ضمناً مراسم ترحیم این شهید روز سه شنبه پنجم تیر ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی برگزار خواهد شد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها