رئیس کل بانک مرکزی خبر داد؛

جزئیات نیازهای ارزی برای چهار گروه کالایی

جزئیات نیازهای ارزی برای چهار گروه کالایی
دوشنبه 4 تير 1397 - 17:04

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به نیازهای ارزی سه گروه کالایی، گفت: نیاز ارز برای واردات کالای گروه اول 18 میلیارد دلار، گروه دوم 24 میلیارد دلار و گروه سوم 5.6 تا 6 میلیارد دلار است و این نیازها با توجه به منابع ارزی کشور قابل تامین است.

العالم _ ایران / اقتصادی

ولی الله سیف در حاشیه جلسه ارزی امروز دولت اظهارداشت: کالاهای وارداتی به 4 گروه تقسیم شده‌اند که گروه اول کالای اساسی و حیاتی، گروه دوم کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای، گروه سوم کالاهای عادی و گروه چهارم کالایی هستند که مشابه آن در داخل تولید می‌شود.

وی افزود: طبق آمار واردات سال گذشته، نیاز ارز برای واردات کالای گروه اول 18 میلیارد دلار، گروه دوم 24 میلیارد دلار و گروه سوم 5.6 تا 6 میلیارد دلار است و این نیازهای ارزی با توجه به منابع ارزی کشور و میزان صادرات غیرنفتی و نفتی، قابل تامین است.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: برای گروه کالایی چهارم 3 میلیارد و 800 میلیون دلار ارز نیاز بود که با توجه به اینکه مشابه آن در داخل تولید می‌شود واردات آن ممنوع شده و ارزی به آن تعلق نمی‌گیرد.

سیف صبح امروز با اشاره به تصمیمات شب گذشته جلسه ارزی دولت، از امکان معامله 20 درصد از درآمد صادرات غیرنفتی در بازار ارز و راه‌اندازی سامانه‌ای برای اطلاع‌رسانی درخصوص ارز پرداختی به کالاها خبر داد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها