جنگنده های سعودی 28 شهروند یمنی را به خاک و خون کشیدند

جنگنده های سعودی 28 شهروند یمنی را به خاک و خون کشیدند
دوشنبه 4 تير 1397 - 20:36

جنگنده های ائتلاف سعودی- اماراتی در تازه ترین جنایت خود، به یک محله مسکونی در شهر عمران واقع در شمال یمن حمله کردند که در اثر آن 9 شهروند یمنی کشته و 19 تن دیگر زخمی شدند.

العالم ـ یمن

بنابر گزارش شبکه خبری المسیره، جنگنده های سعودی -اماراتی در ادامه حملات خود به یمن محله 'البرید' در شهر عمران را شش مرتبه بمباران کردند.
منابع یمنی اعلام کردند که در جریان این حملات 9 تن کشته شدند که بیشتر آنها زن و کودک هستند و 19 تن دیگر زخمی شدند.
به گفته این منابع، احتمال افزایش آمار کشته شدگان و مجروحان وجود دارد.
در همین حال 'محمد عبد السلام' سخنگوی جنبش انصار الله در این باره گفت که ائتلاف عربی تحت فرمان عربستان با حمایت آمریکا و هم دستی جامعه جهانی همچنان به ارتکاب جنایت های خود علیه مردم یمن ادامه می دهد.
وی گفت: وحشی گری دشمن به دلیل سکوت محافل بین المللی و کشورهای استکباری که در جنایت های یمن دست دارند، بیشتر شده است.
عبد السلام تاکید کرد: این جنایت ها تنها باعت تقویت مقاومت و ایستادگی مردم یمن در برابر دشمن می شود و این تصور که عربستان ومتحدانش گمان می کنند با افزایش جنایت های به خواسته های خود در یمن می رسد، بیهوده است.
ائتلاف سعودی ‌یکشنبه شب اداره آگاهی استان عمران و ساختمان مخابرات آن را چند بار بمباران کرد.
وزارت بهداشت یمن نیز جنایت شنیع ائتلاف سعودی علیه غیرنظامیان در محله البرید و سکوت جامعه جهانی در قبال ادامه جنایت‌های ائتلاف را محکوم کرد.
ائتلاف سعودی طی چند روز گذشته نیز با حمله به یک دستگاه اتوبوس حامل غیرنظامیان در استان الحدیده در غرب این کشور، 6 شهروند یمنی را به خاک و خون کشیدند.
حملات جنگنده های ائتلاف عربی به مناطق مختلف یمن در حالی ادامه دارد که این ائتلاف از 23 خرداد ماه حملات گسترده ای را به استان الحدیده برای اشغال بندر راهبردی آن آغاز کرده است.
این تهاجم گسترده که با حمایت نیروهای آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی صورت می گیرد تاکنون به خاطر دفاع تمام قد مبارزان یمنی ناکام مانده است.
به گزارش ایرنا، شبکه خبری المسیره در این باره گزارش داد طی سه هفته اخیر و در پی حملات گسترده به ساحل غربی یمن، ارتش و کمیته های مردمی یمن موفق شدند 331 خودروی ائتلاف را منهدم و بیش از هزار و 300 مزدور سعودی را کشته یا زخمی کنند. 
حملات عربستان و امارات به شهروندان بی دفاع یمنی در سایه سکوت مدعیان حقوق بشر و سازمان ها و مجامع جهانی انجام می شود. 

پربیننده ترین خبرها