آمریکا حمله موشکی یمن به ریاض را محکوم کرد

آمریکا حمله موشکی یمن به ریاض را محکوم کرد
سه شنبه 5 تير 1397 - 02:49

وزارت خارجه آمریکا که در قبال بمباران کور مردم یمن توسط سعودی‌ها همیشه ساکت است، به حمله تلافی‌جویانه یمن به ریاض واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

العالم-یمن

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به حمله موشکی اخیر یمن به پایتخت عربستان واکنش نشان داد و ضمن محکومیت شدید آن، این حمله را کار «گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران» دانست.

نیروهای یمنی دیشب چندین فروند موشک بالستیک برکان اچ ۲ را به سمت ریاض شلیک کردند و منابع سعودی مدعی شدند این موشک‌ها قبل از اصابت به هدف مورد نظر، در آسمان ریاض رهگیری و منهدم شده‌اند.

آمریکایی‌ها در واکنش به این حمله تلافی‌جویانه کمیته‌های مردمی و ارتش یمن، مدعی شده که این حمله توسط انصارالله انجام شده و این گروه با حمایت‌های ایران این موشک‌ها را شلیک می‌کند.

انقلابیون و ارتش یمن تاکنون بارها گفته‌اند که با استفاده از ذخائر موشکی خریداری‌شده در زمان ریاست‌جمهوری «علی عبدالله صالح» و به روزرسانی این جنگ‌افزار قدیمی، اهداف متعلق به عربستان سعودی را در پاسخ به بمباران گسترده مناطق مسکونی یمن، مورد حمله قرار می‌دهند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا نه تنها به ماهیت تلافی‌جویانه این حملات اشاره‌ای نشده، بلکه حملات جنگنده‌های سعودی به مردم یمن هم «حق عربستان برای دفاع از مرزهای خود» خوانده شده؛ آمریکایی‌ها گفته‌اند که از این «حق دفاع از خود» دفاع می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها