غزه درسال 2020 قابل سکونت نیست

غزه درسال 2020 قابل سکونت نیست
سه شنبه 7 شهريور 1391 - 11:39

سازمان ملل متحد با هشدار درباره وضعيت غزه تأکيد کرد، در سال 2020 اين منطقه قابل سکونت نخواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "مکسول گیلارد" هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل و "رابرت ترنر" مدیر عملیات "انروا" (آژانس کاریابی و نجات آورگان فلسطینی) و "جین کوف" نماینده "یونیسف" در کنفرانسی مطبوعاتی هشدار دادند، در صورت متوقف نشدن اشغال و محاصره (از سوی رژیم صهیونیستی) و فراهم نشدن فوری خدمات عمومی در غزه، این منطقه با فاجعه ای واقعی روبرو خواهد شد.

گیلارد گفت: شمار ساکنان غزه در سال 2020 نیم میلیون افزایش یافته و به 2.1 میلیون نفر خواهد رسید، و این درحالی است که رشد اقتصادی این منطقه بسیار کند است، که درنتیجه آن ساکنان غزه با مشکلات بسیار هولناکی برای تأمین آب، برق و یا حتی آموزش فرزندانشان مواجه خواهند شد.

وی افزود: بیش از نیمی از ساکنان غزه زیر 18 سال دارند، که نسبت جوانان این منطقه در مقایسه با دیگر مناطق جهان بسیار بالا است .. در هر جامعه ای بالا بودن نسبت جوانان بسیار خوب است و می توان از این مسأله استفاده کرد، ولی باید همه این جوانان فرصت آموزش و کار داشته باشند.. این درحالی است که جوانان غزه از این امکانات برخوردار نیستند.

گیلارد هشدار داد: غزه بدون ارتباط با دنیای تجارت و خروج از محاصره نمی تواند پیشرفت کند.

این مسئول سازمان ملل خاطرنشان کرد: نسبت جمعیت ساکنان غزه در هر کیلومتر مربع 5800 نفر خواهد شد، که این رقم در دنیا بی سابقه و هولناک است ؛ چرا که آب، برق، زیرساختها و تصفیه خانه ها در مقایسه با این رشد جمعیت متحول نشده است.

جین کوف نیز در این کنفرانس اظهار داشت: اوضاع اقتصادی غزه در سال 2015 در مقایسه با سال 1990 بسیار بدتر خواهد شد؛ نیاز مردم به آب آشامیدنی در این سال 60 درصد افزایش خواهد یافت، و این درحالی است که اگر تحولی در آبهای زیرزمینی که منبع اصلی آب غزه است صورت نگیرد، ضررهای فراوانی به ساکنان وارد خواهد شد.

کوف ادامه داد: غزه در سال 2016 دیگر آب آشامیدنی نخواهد داشت؛ نمک و فاضلابها وارد آبهای زیرزمینی می شوند، که این امر خطر بسیار بزرگی برای ساکنان و بویژه کودکان به شمار می آید، و موجب بیماری می شود.

کوف هشدار داد: آب منطقه غزه برای ساکنان آن کافی نیست، و هر شخص روزانه فقط 90 لیتر آب در اختیار دارد، که این مقدار بسیار کمتر از حد تعیین شده از سوی سازمان بهداشت جهانی است که می گوید هر فرد باید روزانه حدود 100 تا 150 لیتر آب در اختیار داشته باشد.

رابرت ترنر نیز در این کنفراس اظهار داشت: غزه در سال 2020 نیازمند 440 مدرسه دیگر و بیش از 880 تخت بیمارستانی و هزار پزشک است.

ترنر تأکید کرد: غزه منطقه ای بسیار تاریخی با قدمتی 4 هزار ساله است که بارها شاهد ویرانی، اهمال و بحران بوده است .. این منطقه با وجود داشتن انسانهای هوشمند، امروز با اقتصادی ضعیف، کمکهای خارجی و اقتصادی که از طریق تونلها تأمین می شود، به حیات ادامه می دهد.



پربیننده ترین خبرها