در دیدار دبیر شورای امنیت ملی ریاست جمهوری ازبکستان بیان شد؛

ابراز خرسندی ظریف از آغاز دورانی جدید و سازنده در روابط ایران و ازبکستان

ابراز خرسندی ظریف از آغاز دورانی جدید و سازنده در روابط ایران و ازبکستان
سه شنبه 5 تير 1397 - 17:19

ظریف با ابراز خرسندی از آغاز دورانی جدید در روابط ایران و ازبکستان، توسعه همکاری‌های تهران - تاشکند را به سود منافع و مصالح دو ملت و در جهت تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و تامین صلح، ثبات و امنیت در منطقه خواند.

العالم - ایران / سیاسی

«ویکتور محمود اف» دبیر شورای امنیت ملی ریاست جمهوری ازبکستان و هیات عالی سیاسی و اقتصادی همراه وی، امروز (سه‌شنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌ئگو کرد.
 
محمود اف، دیدارهای خود و هیات همراه با مقامات عالی کشورمان را بسیار سازنده توصیف و با اشاره به اشتراکات عمیق تاریخی و فرهنگی و مواضع مشترک در مسائل منطقه و بین‌المللی بین دو کشور، گفت: رهبری ازبکستان معتقد به  تعمیق و گسترش روابط در همه زمینه‌ها با جمهوری اسلامی ایران است و ازبکستان خواستار پیشبرد روابط و همکاری‌های اقتصادی در همه زمینه‌ها، از جمله ترانزیت، حمل و نقل، انرژی و نیز تبادلات فرهنگی و توریسم با جمهوری اسلامی و بر اساس اراده مشترک استد.

 ظریف نیز در این دیدار با اظهار خرسندی از سفر هیات عالیرتبه ازبکستان و ابراز خوشبینی نسبت به آینده روابط فیمابین، گفت: خوشحالیم که شاهد شروع دورانی جدید و سازنده بین ازبکستان با منطقه و جمهوری اسلامی ایران هستیم و توسعه همکاری‌های تهران - تاشکند را به سود منافع و مصالح دو ملت و در جهت تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و تامین صلح، ثبات و  امنیت در منطقه می‌دانیم.  
 
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین، کمک به روند تقویت امنیت و ثبات و همکاری‌های اقتصادی در حوزه ترانزیت در افغانستان را از جمله اهداف دو کشور در جهت تقویت همکاری‌های منطقه ای خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران خواهان منطقه‌ای قوی بر اساس همکاری است.

پربیننده ترین خبرها