لایحه برگزیت در انگلیس تبدیل به قانون شد؛ لندن دیگر تابع قوانین بروکسل نیست

لایحه برگزیت در انگلیس تبدیل به قانون شد؛ لندن دیگر تابع قوانین بروکسل نیست
سه شنبه 5 تير 1397 - 18:41

لایحه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا سرانجام تبدیل به قانون شد و از این پس، قوانین خود بریتانیا مرجع اصلی قانون در این کشور خواهد بود.

العالم - انگلیس 

مجلس عوام بریتانیا اعلام کرد که لایحه خروج این کشور از اتحادیه اروپا بعداز صدها ساعت مذاکره به شکل قانون درآمد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، «جان بِرکو» سخنگوی مجلس عوام بریتانیا روز سه‌شنبه (امروز) اعلام کرد لایحه خروج از اتحادیه اروپای ۲۰۱۸، تبدیل به قانون شد. 

روز ۲۱ ژوئن، مجلس اعیان بریتانیا لایحه خروج از اتحادیه اروپا یا همان لایحه برگزیت را تایید کرده بود. با تصویب این لایحه اکنون «قانون جوامع اروپایی سال ۱۹۷۲» از قوانین بریتانیا حذف می‌شود و قوانین خود بریتانیا پس از برگزیت، مرجع اصلی قانون در سراسر این کشور خواهد شد. 

ترزا می نخست وزیر بریتانیا که مدت‌ها برای برگزیت مذاکره کرده است و بارها با تهدیدات درون حزبی، داخلی و خارجی درباره مواضعش در برگزیت مواجه بوده، بعد از تصویب لایحه برگزیت گفت این اقدام، قدم ویژه‌ای برای به نتیجه رساندن خواسته مردمی است که به برگزیت رای داده بودند. 

در سند قانون برگزیت آمده است، روز خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ۱۹ مارس سال ۲۰۱۹ میلادی ساعت یازده شب خواهد بود که در واقع پایان دو سال مذاکره بر اساس معاهده لیسبون است.

در روز ۲۳ ژوئن سال ۲۰۱۶ میلادی مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند اما فرآیند خروج بعد از چند ماه و در نوزدهم مارس ۲۰۱۷ آغاز شد. تاکنون چندین دور مذاکره میان طرف اروپایی و انگلیسی، همچنین درون انگلیس برای پیش‌برد برگزیت انجام گرفته است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها