وزیر دفاع آمریکا سرزده وارد کابل شد

وزیر دفاع آمریکا سرزده وارد کابل شد
سه شنبه 5 تير 1397 - 18:37

«جیمزمتیس» وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر خود به آسیا امروز سه شنبه پس از سفر به کره جنوبی، ژاپن و چین طبق سنت مقامات آمریکایی و کشورهای غربی بی خبر و بدون اطلاع قبلی وارد کابل پایتخت افغانستان شد.

العالم - آسیا

تاکنون درباره هدف از این سفر و دیدارهای متیس گزارشی منتشر نشده است، اما برخی این سفر را با سخنان نقل شده از او در سفر به کره مرتبط می دانند که گفته بود پیروزی در جنگ طولانی افغانستان امکان پذیر است و برخی از اعضای طالبان از آمادگی برای وارد شدن به گفت و گوهای صلح هستند.

رسانه های افغانستان به نقل از وزیر دفاع آمریکا نوشته اند که او در جریان سفرش به کره جنوبی گفته برخی از عناصر طالبان به وضوح به مذاکره با دولت افغانستان علاقه مند هستند.

روز گذشته هم «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس نیز سر زده وارد کابل شد و پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری افغانستان خبر دیدار او با محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت را منتشر و برای شرح گفت و گوهای دو طرف تنها بر اطمینان دادن جانسون از ادامه کمک های نظامی انگلیس به افغانستان سخن گفته است.

جانسون همچنین در این سفر از اعزام 400 نیروی نظامی تازه نفس انگلیس به افغانستان نیز خبر داده است.

اغلب برای توجیه سفرهای بدون اطلاع مقامات غربی به افغانستان ، مسائل امنیتی را بهانه می کنند در حالی که تمام مدیریت هوانوردی افغانستان ، پوشش رادیوی و پایگاههای غیر قابل نفوذ در اختیار نیروهای ناتو به رهبر آمریکاست و منطقی است آنها اولین کسانی باشند که به توان ایجاد امنیت خودشان که مدعی ایجاد آن برای افغانستان هستند، اعتماد کنند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها