ظریف: برجام سرجایش، محکم است

ظریف: برجام سرجایش، محکم است
سه شنبه 5 تير 1397 - 20:50

وزیر خارجه کشورمان می‌گوید که جایگاه برجام محکم است اما باید دید که اروپایی‌ها، روسیه و چین چقدر آمادگی حفظ این دست‌آورد را دارند؟

العالم-ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه عصر امروز سه‌شنبه در حاشیه مراسم روز آفریقا در جمع خبرنگاران، در خصوص اینکه وضعیت برجام به کجا رسیده است، گفت: برجام سرجایش است و محکم است و باید ببینیم که اروپایی‌ها و دو عضو دیگر برجام و بقیه اعضای جامعه بین‌المللی، چقدر آمادگی دارند که برای این‌دست‌آورد اقدامات لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد که ما گفت‌وگوهای خوبی در این خصوص داشتیم و باید ببینیم این گفت‌وگوها تا چه به اقدام می‌رسد.

ظریف همچنین در خصوص روز آفریقا گفت: امروز آفریقا آزاد است و استقلال دارد و تمام تلاش آفریقایی ها این است که از یک طرف توسعه نیافتگی که نتیجه سیاست های استعماری و میراث استعمار است را بتوانند درمان کنند و از طرف دیگر جنگ های داخلی و اختلافات داخلی را که آنهم تا حد قابل توجهی از نتایج دوران استعمار است از طریق همکاری و هماهنگی بین خودشان درمان کنند.

وزیر خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب بیشترین توجه را به آفریقا داشته و امروز هم خرسند هستیم که روابط بسیار خوبی را با کشورهای آفریقایی داریم.

وی با بیان اینکه سفرهای متعددی را من همراه با هیات های قابل توجه اقتصادی از بخش خصوصی به کشورهای آفریقایی در سال های گذشته داشتم،اظهار داشت: روابط ما با آفریقا که بر اساس منافع مشترک از یک سو و دیدگاه های مشترک نسبت به توسعه و مقابله با استعمار است، ان‌شاالله بتواند به نفع مردم ایران و آفریقا ادامه پیدا کند و هر روز تقویت شود.

پربیننده ترین خبرها