لاریجانی: مقاومت ملت سوریه در برابر تروریست‌ها نتیجه داد/ فیصل مقداد: عربستان سعودی در رأس تروریست های فعال در سوریه قرار دارد

لاریجانی: مقاومت ملت سوریه در برابر تروریست‌ها نتیجه داد/ فیصل مقداد: عربستان سعودی در رأس تروریست های فعال در سوریه قرار دارد
سه شنبه 5 تير 1397 - 23:25

علی لاریجانی امروز(سه شنبه) در دیدار با «فیصل مقداد» قائم مقام وزیر خارجه سوریه گفت: سوریه در حال حاضر شرایطی دارد که روز به روز به سمت بهتر شدن پیش می رود.

العالم _ ایران / سیاسی

رئیس مجلس شورای اسلامی مقاومت ملت سوریه در برابر تروریست‌ها را نتیجه‌بخش خواند و گفت: شرایط سوریه روز ‌به روز بهتر می‌شود.

فیصل مقداد قائم مقام وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار با بیان اینکه اگر مساعدت‌های جمهوری اسلامی نبود، هرگز نمی‌توانستیم بر تروریست ها پیروز شویم، گفت: مواضع سرسخت جمهوری اسلامی در قبال تروریست ها قابل تقدیر بوده و باید بدانید خون هایی که در سوریه ریخته شده است هرگز به هدر نمی رود.

وی همچنین با بیان اینکه در رأس تروریست هایی که در سوریه فعالیت می کنند عربستان سعودی قرار دارد، گفت: معتقدیم اگر حمایت های عربستان از اسرائیل نبود، هرگز آمریکا جرأت نمی کرد مبادرت به انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس کند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه توافق هسته ای به نفع تمام کشورهای عربی منطقه بود و باعث گسترش صلح و دوستی در منطقه شد، اظهار داشت: کشورهایی مانند عربستان در پاسخ به مطامع اسرائیل تنها به دسیسه چینی برای لغو توافق هسته ای اکتفا نکرد بلکه اسرائیل را نیز تأمین مالی می کند.

قائم مقام وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه ائتلاف آمریکا ملت منطقه را به خاک و خون کشیده است، خاطرنشان کرد: به زودی با مقاومت ملت سوریه، آمریکا ناچار می شود خاک کشورمان را ترک کند.

 فیصل مقداد قائم مقام وزیر خارجه سوریه روزسه شنبه همچنین با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و علی اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت و گو کرد.

پربیننده ترین خبرها