چین در اطراف تایوان رزمایش برگزار کرد

چین در اطراف تایوان رزمایش برگزار کرد
چهارشنبه 6 تير 1397 - 06:04

ارتش چین به دنبال ورود "جیمز متیس" وزیر دفاع آمریکا به پکن برای گفت و گو با مقام های این کشور، رزمایشی را در اطراف منطقه تایوان برگزار کرد.

العالم-آسیا

این رزمایش در شرایطی برگزار می شود که پیش بینی می شود یکی از مهمترین محورهای گفت و گوی چین با وزیر دفاع آمریکا مساله تایوان باشد.

ارتش چین اعلام کرده است در این رزمایش از شماری از ناوشکن ها و کشتی های جنگی خود استفاده کرده است و این تلاشی در راستای بالا بردن توان رزمی در منطقه است.

همزمان روزنامه گلوبال تایمز چین نوشته است تا زمانی که برخی به دنبال استقلال تایوان باشند و با آتش بازی کنند ، چین رزمایش هایش را ادامه خواهد داد و هرگز به انشعاب طلبان مجال اقدام علیه سرزمین مادری نخواهد داد.

تارنمای نیروی دریایی چین اعلام کرده که ناوهای این کشور از تنگه ها و گذرگاه های منطقه « باشی » و تنگه تایوان عبور کرده و در آبهای منطقه رزمایش برگزار کرده اند.

'سونگ جونگ پینگ' کارشناس مسایل نظامی چین گفت که ارتش این کشور و نیروهای دریایی و هوایی در هفته های گذشته حضور بیشتری با تمرینات فزاینده در تنگه تایوان و آبهای پیرامونی داشته اند.

وی گفت که ما باید آنقدر قدرت پیدا کنیم که نه فقط توان مهار ارتش تایوان بلکه قابلیت و اقتدار جلوگیری از مداخله جویی ارتش آمریکا را در تنگه تایوان داشته باشیم.

این کارشناس نظامی و مفسر تلویزیون مرکزی چین گفت تایوان باید بداند که استفاده از قوه قهریه همیشه گزینه روی میز برای چین محسوب می شود و‌ بهتر است با آتش بازی نکند.

وی تصریح کرد رزمایش های چین در تنگه تایوان و اطراف منطقه ادامه می یابد و چین در آینده ناوشکن های 10 هزار تنی به این رزمایش ها اعزام خواهد کرد.

همزمان با این تحولات و ورود متیس به پکن، چین به آمریکا و تایوان هشدار داده است که معاملات تسلیحاتی آنها هرگز نمی تواند مانع اتحاد این جزیره با سرزمین مادری شود.

چین مهلت اتحاد دو سوی تنگه تایوان را تا سال 2050 میلادی تعیین کرده و افزوده است بعد از این تاریخ اگر لازم باشد برای رسیدن به این هدف به زور متوسل خواهد شد.

وزارت دفاع چین در بیانیه ای آورده است که اگر آنها فکر می کنند تبادلات و معاملات تسلیحاتی می تواند مانع اتحاد طرفین شود، در اشتباه بسر می برند.

تایوان مدتی است تحت حاکمیت حزب دمکراتیک ترقیخواه که اساسنامه ای استقلال طلبانه دارد برای توسعه نظامی و از جمله خریدهای تسلیحاتی از آمریکا تلاش می کند.

برخی از مقام های تایوان و آمریکا براین باورند که هر چقدر تایوان از لحاظ نظامی قوی تر شود و به تسلیحات پیشرفته تر دست یابد می توان مانع اتحادش با چین شد.

تارنمای تایپه تایمز از قول وزارت دفاع تایوان آورده است چین 1000 فروند موشک را در مناطقی نزدیک به تایوان مستقر کرده که به سمت این جزیره نشانه رفته است.

در همین حال اعلام شده است که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در حال تهیه یک بسته تسلیحاتی بزرگ مشتمل بر سامانه های راکتی پیشرفته و سامانه های ضد موشکی است تا تایوان بتواند در مقابل این موشک های چین از خود دفاع کند.

چین بشدت در تردید بسر می برد که 'تسای اینگ ون' رییس حکومت تایوان درصدد دستیابی به استقلال رسمی است اگرچه این زن که رهبری تایوان را در اختیار دارد، بعضا بر صلح با چین تاکید می ورزد.

ووچیان سخنگوی وزارت دفاع چین می گوید که برای این کشور استقلال تایوان و فعالیت های استقلال طلبانه بزرگترین تهدید برای صلح و ثبات تنگه تایوان است.

نیروهای ملی گرای شکست خورده تایوان پس از جنگ داخلی در سال 1949 میلادی و تشکیل دولت کمونیستی در چین به تایوان گریختند تایوان که خود را دمکرات می داند همواره نشان داده است نمی خواهد زیر حاکمیت چین باشد.

ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها