سفیر ایران در سازمان ملل:

مبارزه مردم تحت اشغال نباید اقدام تروریستی تلقی شود

مبارزه مردم تحت اشغال نباید اقدام تروریستی تلقی شود
چهارشنبه 6 تير 1397 - 07:52

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد مبارزه مردم تحت اشغال نباید با اقدام تروریستی برابر دانسته شود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

اسحق آل حبیب روز سه شنبه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با موضوع استراتژی جهانی این سازمان در مبارزه با تروریسم این مطلب را مطرح کرد. 
وی افزود: قطعنامه استراتژی ملل متحد در مبارزه با تروریسم دارای ابعاد مثبتی همچون شرایط و علل ایجاد تروریسم، افراط گرایی و خشونت از قبیل اشغالگری خارجی است. همچنین این استراتژی بر لزوم استقرار حاکمیت قانون در سطح بین المللی تاکید داشته و نقض حقوق بین الملل در زمان مبارزه با تروریسم را موجد خشونت های بیشتر می داند.
سفیر ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: تحقق حق سرنوشت برای مردم تحت اشغال خارجی، از اصول شناخته شده بین المللی است که در اسناد متعدد بین المللی همچون بیانیه و برنامه عمل فرهنگ صلح سازمان ملل متحد مورد اشاره قرار گرفته است.
آل حبیب اشاره استراتژی به این برنامه عمل را مثبت تلقی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران هر گونه تلاش را برای برابر شمردن مبارزه مردم تحت اشغال برای تعیین سرنوشت با تروریسم رد می کند. این برابر سازی با هدف طولانی کردن اشغالگری و سرکوب مردم تحت اشغال انجام می شود. 
وی تاکید کرد: استراتژی مبارزه با تروریسم ملل متحد از جامعه بین المللی می خواهد که با تقویت همکاری مبتنی بر شفافیت، همه جانبه گرایی و اتحاد، با تروریسم مبارزه کنند. 
معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: بر این اساس هر گونه اقدام یکجانبه در تهیه لیست کشورهای به اصطلاح حامی تروریسم، غیر قانونی بوده و با مقررات و روح حاکم بر استراتژی مبارزه با تروریسم ملل متحد مغایرت خواهد داشت. 
آل حبیب اظهار کرد: اشاره نکردن به مسئولیت شرکت های خصوصی در حذف محتوای تروریستی و بی توجهی استراتژی به اصلاح ساختار مرکز مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد هم از نقاط ضعف این استراتژی است.

پربیننده ترین خبرها