گفت وگوی مقامات روسیه و آمریکا درباره تحریم های نفتی

گفت وگوی مقامات روسیه و آمریکا درباره تحریم های نفتی
چهارشنبه 6 تير 1397 - 08:35

وزیر انرژی روسیه در دیدار با وزیر خزانه داری آمریکا، پیرامون مسائل انرژی، تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا و تحریم های واشنگتن علیه مسکو گفت و گو کرد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، «الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه افزود: در حاشیه کنفرانس جهانی گاز در واشنگتن با «استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا دیدار کرده است.
نوواک اظهار داشت: دو طرف در این دیدار درباره مسائل انرژی و هچنین تحریم های واشنگتن علیه مسکو گفت و گو کرده اند.
پیشتر شبکه خبری سی ان ان گزارش داد که «ریک پری» وزیر انرژی آمریکا روز سه شنبه (به وقت واشنگتن) در دیدار با همتای روس خود خواستار افزایش تولید نفتی روسیه می شود.
آمریکا در تلاش برای قطع ارتباط ایران با بازار جهانی نفت، روسیه و دیگر تولید کنندگان نفتی را در کنفرانس جهانی گاز تحت فشار قرار می دهد تا توافق اعلام شده در زمینه افزایش تولید نفت خام را تمدید کنند.
وزیر انرژی روسیه در حالی در این کنفرانس شرکت کرده که چند روز پیش ریاست مشترک نشست تولید کنندگان نفت اوپک و غیراوپک در وین را برعهده داشت که در جریان آن توافقی در زمینه افزایش تولید نفت خام حاصل شد.
یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا سه شنبه شب به کشورهای خریدار نفت از ایران هشدار داد که تا 4 نوامبر سال جاری میلادی (13 آبان 97) همه واردات نفت خود را از ایران قطع کنند تا مشمول تحریم های ثانویه واشنگتن نشوند.
وزیر انرژی روسیه در مصاحبه ای به شبکه سی ان بی سی از دشواری حاصل از تحریم های ایران سخن گفت. مسکو نیز به دلیل تحرکات خود در اوکراین، مشمول تحریم های آمریکا قرار گرفته است. 
به گزارش ایرنا، در حالی که واشنگتن انتظار دارد عربستان و دیگر کشورهای صادرکننده نفت با افزایش تولیدشان خلا ایران را پر کنند، کاهش نیم میلیون بشکه ای تولید نفت ونزوئلا در سال جاری میلادی و همچنین افت تولید نفت لیبی به میزان 450 هزار بشکه در روز به دلیل حملاتی که به پایانه های صادراتی این کشور شده، کاخ سفید را نگران تامین نفت بازار جهانی کرده است.
برخی از تحلیلگران می گویند آخرین گزینه رفع ناامیدی واشنگتن از تامین کسری نفت ناشی از تحریم ایران، استفاده از ذخایر راهبردی آمریکا و کشورهای غربی برای جبران کوتاه مدت این کسری است.

پربیننده ترین خبرها