میشل عون: اسرائیل همچنان ترسیم مرزهای دریایی را رد می‌کند

میشل عون: اسرائیل همچنان ترسیم مرزهای دریایی را رد می‌کند
چهارشنبه 6 تير 1397 - 12:47

رئیس‌جمهور لبنان اعلام کرد رژیم صهیونیستی همچنان برای ترسیم مرزهای دریایی مجاور با منطقه اقتصادی این کشور کارشکنی می‌کند.

العالم - لبنان

«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان اعلام کرد مذاکرات میان این کشور و رژیم صهیونیستی برای ترسیم مرزهای زمینی و تصحیح نقاط مورد اختلاف در «خط آبی» ادامه دارد.

بر اساس گزارش روزنامه «الاخبار»، عون گفت: اسرائیل همچنان ترسیم مرزهای دریایی مجاور با منطقه اقتصادی را که عملیات اکتشاف و حفاری نفت و گاز از آنجا آغاز می‌شود، رد می‌کند.

عون هنگام استقبال از هیأتی از موسسه « the American task force for Lebanon » در کاخ بعبدا (کاخ ریاست‌جمهوری لبنان) گفت: امروز شاهد اوضاع امنیتی پایداری در کشور هستیم، ارتش و نیروهای امنیتی دیگر به نقش و وظایف خود در سراسر خاک لبنان عمل می‌کنند، از طریق قوای امنیتی و نظامی خود بر تمام خاک لبنان به جز بخشی که اسرائیل آن را اشغال کرده، حاکمیت داریم. لبنان موفق شد اراضی خود را از چنگال تروریست‌ها آزاد کند و ادامه تعقیب هسته‌های تروریستی پنهان منجر به شناسایی و بازداشت آنها شده است.

رئیس‌جمهور لبنان بار دیگر خواستار مساعدت آمریکا برای بازگشت تدریجی آوارگان سوری به مناطق امن در کشورشان و عدم ارتباط دادن این مسأله با راه‌حل سیاسی در سوریه شد؛ وی در ادامه بار سنگین بحران آوارگان سوری و خسارت‌هایی را که اقتصاد لبنان به خاطراین موضوع دیده است، تشریح کرد.

نیمه خردادماه امسال (97) نشستی سه‌جانبه میان «میشل عون» رئیس‌جمهور، «نبیه بری» رئیس پارلمان و «سعد الحریری» نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه برگزاری شد و روزنامه «الحیاة» در این زمینه نوشت: نشست مذکور درباره مذاکرات لبنانی-اسرائیلی با میانجی‌گری سازمان ملل برای تصحیح مرزها در مناطق مورد مناقشه بود بویژه اینکه رژیم صهیونیستی قصد ساخت دیوار در طول مرزهای جنوبی لبنان را دارد.

روزنامه مذکور سپس از مذاکره محرمانه میان آمریکایی‌ها و سازمان ملل برای میانجی‌گری میان لبنان و رژیم صهیونیستی خبر داد و افزود داده‌‌های وجود دارد که به برگزاری این نشست سه‌جانبه فراخوانده است.

پربیننده ترین خبرها