روسیه: 10 هزار داعشی در افغانستان حضور دارند

روسیه: 10 هزار داعشی در افغانستان حضور دارند
چهارشنبه 6 تير 1397 - 12:52

رسانه های افغانستان به نقل از نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کردند که بر اساس اطلاعات روسیه افزون بر 10 هزار نیروی تروریستی داعش در افغانستان حضور دارند که این امر موجب نگرانی است.

العالم ـ آسیا

در اغلب رسانه های محلی افغانستان روز چهارشنبه سخنان «واسیلی نبزنیا» در مورد حضور داعش در افغانستان و نگرانی هایی که این وضعیت ایجاد می کند بازتاب داشت و درخواست روسیه از دولت افغانستان برای مقابله با فعالیت داعش نیز برجسته شده است.
به نقل از واسیلی افزوده اند که 10 هزار جنگجوی داعشی در 9 استان اغلب شمالی افغانستان مستقر هستند و دولت افغانستان باید برای نابودی آنها در شمال این کشور تلاش کند.
نماینده روسیه توضیح نداده است که این اطلاعات مبتنی بر کدام داده اطلاعاتی است اما تأکید کرده که جامعه جهانی باید بطور مشترک برای نابودی تروریست ها در افغانستان کار کنند.
نبزینا در حالی به حضور 10 هزار جنگجوی داعشی در افغانستان اشاره دارد که پیش از این مقام های افغان و آمریکایی شمار جنگجویان داعش را تنها 3 هزار تن برآورد کرده بودند.
از حضور داعش در افغانستان و نحوه گسترش نفوذ آنها در مناطق مختلف این کشور گزارش های ضد و نقیض طی سال های گذشته منتشر شده که از تکذیب تا تردید برای مردم منتشر شده است.
به گزارش ایرنا، از نخستین نشانه حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان که چهار سال پیش در استان شرقی «ننگرهار» دیده شد، تاکنون شماری زیادی از بزرگان اقوام و نمایندگان مجلس خبر از وجود حمایت های پنهان آشکار برای تقویت داعش در افغانستان خبر داده اند.
از جمله «ظاهر قدیر» نماینده استان ننگرهار و معاون اول سابق مجلس نمایندگان بارها مدعی شد که بالگردهای ناشناس ،افراد داعش را از یک منطقه به منطقه دیگر انتقال می دهند و به آنها تجهیزات می رساند که این سخن را نیز نماینده روسیه در افغانستان چندین نوبت اعلام کرده است.
مشابه این مشاهدات از استان لوگر، سرپل، جوزجان نیز گزارش شده و حتی طالبان مدعی است که در درگیری میان نیروهای خود با داعش هواپیماهای آمریکایی به کمک داعش آمده اند اما دولت افغانستان و نظامیان آمریکایی در این کشور این سخنان را بی اساس می خوانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها