بزرگترین جریان مخالف آل خلیفه اعلام کرد:

5 هزار قربانی شکنجه در زندان های بحرین

5 هزار قربانی شکنجه در زندان های بحرین
چهارشنبه 6 تير 1397 - 13:07

جمعیت ملی – اسلامی الوفاق اعلام کرده که از آغاز انقلاب این کشور در سال 2011 میلادی (1390 ) تاکنون 5 هزار و 98 نفر قربانی شکنجه در زندان های آل خلیفه شده اند.

العالم ـ بحرین

جمعیت الوفاق، بزرگترین جریان مخالف دولت بحرین، خاطرنشان کرد، تنها طی شش ماه اول سال جاری میلادی شمار قربانیان شکنجه از سوی دولت بحرین به 201 نفر رسیده است.
در گزارشی که این جمعیت به مناسبت روز حمایت از قربانیان شکنجه 26 ژوئن (5 تیر ) منتشر کرد، آمده است : با این که بحرین تفاهم نامه مبارزه با شکنجه را امضا کرده است حکومت این کشور انواع شکنجه های جسمی و روحی را از زمان بازداشت فعالان در اتاق های مخفی تحقیق و در طول دوران زندان با هدف اعتراف گیری اجباری انجام می دهد.
بر اساس این گزارش، حکومت بحرین علاوه بر اعتراف گیری اجباری از محکومین، از اعمال شکنجه، اهدافی همچون تعطیل شدن درخواست های مدنی و ایجاد ترس در جامعه و ممانعت از تلاش فعالان مدنی برای پیگیری حقوق خود را دارد.
این بیانیه خاطرنشان کرده، جنایت شکنجه علیه زندانیان عقیدتی تاکنون منجر به شهادت شماری از آنها در داخل زندانی های نظام یا بعد از آزادی آنها شده است ضمن اینکه بسیاری از زندانیان آزاد شده از بیماری هایی که بر اثر شکنجه به آن مبتلا شده اند، رنج می برند.
الوفاق در بیانیه خود به مواردی مانند ضرب و شتم، اهانت، بدرفتاری، تجاوز جنسی، جلوگیری از خوابیدن، ممانعت از درمان و ارتباط با خانواده در حق زندانیان اشاره و تصریح کرده، شکنجه، سیاست سازمان یافته نظام بحرین و هزینه دمکراسی خواهی حقیقی در بحرین است و نبود کنترل و بازخواست باعث تشدید روند شکنجه شده است.
این بیانیه از جامعه جهانی خواسته برای عمل به وظایف خود گروه های حقیقت یاب مستقل در خصوص پرونده شکنجه زندانیان عقیدتی در بحرین تشکیل دهند.
به گزارش ایرنا، بحرین از 14 فوریه 2011 صحنه انقلاب مردمی ضد نظام آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن دولتی منتخب در کشورشان هستند.

پربیننده ترین خبرها