نفوذ موساد به وزارت کشور تونس

نفوذ موساد به وزارت کشور تونس
چهارشنبه 8 شهريور 1391 - 04:15

مؤسس جنبش "وفاء" و عضو شوراي مؤسسان تونس، درباره نفوذ عناصر موساد و فعاليت آنها در اين کشور تحت عناوين مختلف هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "عبدالرؤوف العیادی" تأکید کرد: حدود 300 تن از عناصر موساد وارد تونس شده اند.

وی به روزنامه "المغرب" گفت که از طریق منابع امنیتی تونسی مطلع شده که رژیم صهیونیستی ده ها تن از عناصر دستگاه اطلاعاتی خود را در این کشور فعال کرده و آنها تحت عناوین مختلف در حال فعالیت هستند.

وی افزود: موساد به وزارت کشور تونس نفوذ کرده است، و برخی کارمندان آن با موساد همکاری می کنند .. آنها نقش مهمی در نابودی برخی پرونده های بسیار خطرناک داشتند.

"علی لعریض" وزیر کشور تونس با رد اظهارات العیادی، گفت: نفوذ موساد به وزارت کشور بی اساس است، و این وزارتخانه با امکانات و توانایی هایی که در اختیار دارد، در تلاش است تا کشور را از نفوذ هر دستگاه اطلاعاتی بیگانه حفظ کند.

فعالیت موساد در تونس به قبل از استقلال این کشور از استعمار فرانسه در سال 1956 باز می گردد، به صورتی که در آن تاریخ توانست زمینه مهاجرت حدود 6200 یهودی تونسی به اراضی اشغالی را فراهم کند.

موساد پس از استقلال تونس نیز به فعالیت دراین کشور ادامه داد، و حمله به مقر فرماندهی فلسطین در غزه در اکتبر 1985 و ترور ابوجهاد لیله در شانزدهم آوریل 1988 در منطقه "سیدی بوسعید" از بارزترین ترورهایی است که درنتیجه نفوذ موساد به دستگاه امنیتی تونس صورت گرفت.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها