نوه ملکه انگلیس با محمود عباس دیدار کرد

نوه ملکه انگلیس با محمود عباس دیدار کرد
چهارشنبه 6 تير 1397 - 17:09

شاهزاده ویلیام نوه ملکه انگلیس در ادامه سفر خود به خاورمیانه روز چهارشنبه با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

العالم - اروپا

شاهزاده ویلیام در سفر به فلسطین مورد استقبال محمود عباس قرار گرفت و دو طرف در جمع خبرنگاران اظهاراتی را در رابطه با ضرورت برقراری صلح در منطقه بیان داشتند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر تعهد خود برای رسیدن به راه‌حل تشکیل دو دولت فلسطین و اسرائیل و برقراری صلح پایدار تأکید و تصریح کرد که این کشور خواهان ازسرگیری مذاکرات صلح با طرف اسرائیلی است. 

عباس ابراز امیدواری کرد که سال آینده شاهزاده انگلیسی برای دیدار وی به دولت مستقل فلسطین سفر کند.

ویلیام نیز طی اظهاراتی از استقبال گرم عباس قدردانی و ابراز امیدواری کرد که با اراده دو طرف صلح پایدار در منطقه حاکم شود. 

شاهزاده انگلیسی یکشنبه‌شب در سفری پنج‌روزه راهی خاورمیانه شد و پس از توقف در اردن راهی فلسطین اشغالی شد. او دیروز (سه‌شنبه) با بنیامین نتانیاهو و «ریئوفین ریفلین» نخست‌وزیر و رئیس رژیم صهیونیستی در قدس دیدار کرد.

نوه ملکه انگلیس نخستین برنامه خود در سفر به فلسطین اشغالی را هم به بازدید از یادبود قربانیان هولوکاست اختصاص داد.

رسانه‌های انگلیسی می‌گویند که این سفر غیرسیاسی و به درخواست دولت این رژیم صورت گرفته است.

سال گذشته پرنس چارلز فرزند ملکه الیزابت دوم و ولیعهد انگلیس قرار بود به فلسطین اشغالی سفر و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کند، اما به گفته منابع محلی این برنامه به دلیل موج مخالفت کشورهای مسلمان و نگرانی از تنش در روابط دوجانبه لغو شد. 

سفر ویلیام به فلسطین اشغالی در حالی صورت می‌گیرد که انتقادها بر سر تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای انتقال سفارتخانه این کشور از تل‌آویو به قدس بالاگرفته است. 

شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دو رأی‌گیری جداگانه با تصمیم ترامپ دراین‌باره مخالفت کردند. با این‌حال سفارت‌خانه جدید آمریکا در روز 14 ماه می (24 اردیبهشت 97) هم زمان با هفتادمین سالروز تأسیس رژیم صهیونیستی و آواره شدن هزاران فلسطینی در شهر قدس افتتاح شد.
 

پربیننده ترین خبرها