گفت‌وگوی «گریفیتس» و رئیس‌ جمهور فراری و مستعفی یمن درباره نظارت سازمان ملل بر الحدیده

گفت‌وگوی «گریفیتس» و رئیس‌ جمهور فراری و مستعفی یمن درباره نظارت سازمان ملل بر الحدیده
چهارشنبه 6 تير 1397 - 18:47

نماینده سازمان ملل در امور یمن و رئیس‌ جمهور فراری و مستعفی یمن امروز ضمن دیدار با یکدیگر در عدن، درباره نظارت سازمان ملل بر بندر الحدیده بحث و گفت‌‌وگو کردند.

العالم - یمن

«مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن امروز چهارشنبه با «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن در شهر عدن مرکز جنوب این کشور دیدار کرد.

شبکه الجزیره به نقل از منابع آگاه مدعی شد که گریفتیس در این دیدار به منصور هادی گفته که انصارالله با نظارت سازمان ملل بر بندر الحدیده موافقت کرده است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که تاکنون هیچ یک از مسئولان انصارالله درباره موافقت با نظارت سازمان ملل بر الحدیده اظهار نظری نکرده‌اند.

سفر امروز گریفیتس به عدن پس از مذاکرات هفته گذشته او با انصارالله در صنعاء صورت گرفته است.

مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل به یمن در جدیدترین بیانیه خود اعلام کرد که سازمان ملل به راه حل سیاسی و به رایزنی‌های خود با طرف‌های یمنی به منظور اجتناب از تنش بیشتر در الحدیده ادامه خواهد داد. اولویت من اجتناب از رویارویی نظامی در الحدیده و بازگشت سریع به میز مذاکرات سیاسی است.

«عبدالله المعلمی» سفیر عربستان در سازمان ملل نیز اخیرا اعلام کرد، عربستان پیشنهاد جدیدی را مطرح کرده است. المعلمی در این پیشنهاد شرط کرده که ائتلاف برای پایان دادن جنگ در الحدیده به شرطی پای میز مذاکره می‎آید که انصارالله از استان الحدیده عقب نشینی کند.

او گفت: ائتلاف همچنین به آنها ایجاد گذرگاه‌های امن برای خروج از الحدیده را به منظور تحویل سلاح‌هایشان مطرح کرده است.

پربیننده ترین خبرها