حمله تند و بی سابقه کی روش به رونالدو و کوارشما

حمله تند و بی سابقه کی روش به رونالدو و کوارشما
چهارشنبه 6 تير 1397 - 19:18

رابطه کی روش و رونالدو پس از جام جهانی 2010 تیره و تار بود و به نظر می رسد پس از جام جهانی روسیه بدتر از گذشته نیز شده باشد

العالم - گوناگون

جام جهانی برای کی روش و تیم ملی ایران، دو شب پیش در سارانسک به اتمام رسید. ایران با وجود تساوی 1-1 برابر پرتغال و کسب 4 امتیاز، نتوانست مجوز حضور در یک هشتم نهایی جام جهانی را کسب کند و به خانه بازگشت. 

در بازی برابر پرتغال که پر از حوادث و اتفاقات جنجالی بود، رونالدو یک پنالتی از دست داد و یک بار نیز با خوش شانسی از اخراج گریخت. تک گل سلسائو را نیز کوارشما به ثمر رساند که او هم با کی روش روابط حسنه ای ندارد.

سرمربی تیم ملی ایران پس از حذف از جام جهانی، در مصاحبه با نشریه پولبیکو به تندی به رونالدو تاخت و گفت:« برای من بازیکنانی که به مربی خود احترام نمی گذارند ارزشی ندارند. من 12 سال مربی رونالدو بودم اما او نه قبل و نه پس از بازی با من روبرو نشد و احوال پرسی نکرد.

پرتغال قبلا بدون رونالدو هم موفقیت های زیادی در همه رده ها کسب کرده و فوتبال ما با رونالدو و در جزیره مادیرا شروع نشده است. تاریخ فوتبال پرتغال به سال ها قبل تر برمی گردد. من ارزش های فوتبالی را از افرادی چون اوزه بیو، کوئلیو، سیموئژ و آگوستو یاد گرفته ام. نمی خواهم بگویم که فوتبالیست های امروزی بی فرهنگ هستند ولی به سختی می توانم فرهنگ این دسته از بازیکنان را درک کنم.

تمام افرادی که سعی در تخریب وجهه شخصی و فوتبالی من در سال های گذشته داشته اند، الان یا در زندان هستند یا در مسیر آن قرار دارند.»

سال 2010 و پس از حذف پرتغال با مربیگری کی روش از جام جهانی، وقتی از رونالدو در مورد مسبب حذف پرتغال سوالی پرسیده شد، او پاسخ داد که از کی روش بپرسید. از آن پس کی روش نیز در اغلب نظرسنجی های توپ طلا به مسی رای داد و رونالدو را نادیده گرفت.

همچنین پس از اتمام بازی پرتغال و ایران، کوارشما عملکرد کی روش در کنار زمین را زیر سوال برد و عنوان داشت که او باید احترام بیشتری به تیم ملی کشورش بگذارد.

کی روش پاسخ کوارشما را هم داد و گفت:« کوارشما هنوز باید برای پرتغال بازی کند و ترجیح می دهم صحبت چندانی در مورد او نداشته باشم اما این را بگویم که اگر مربیانی که با او کار کرده اند، بخواهند در موردش حرف بزنند، باید سال های سال حرف بزنند. همه مربیانی که داشته از اسپورتینگ تا پورتو، بهتر است به همین بسنده کنم. اگر می خواهد چیزی در مورد من بگوید، بهتر است شجاعت داشته باشد و همین الان بگوید. او می گوید که من به ملی پوشان پرتغال احترام نگذاشته ام. چطور می شود من به او احترام نگذاشته باشم؟ با این وجود، سه بازیکن پرتغال در انتهای بازی با من خوش و بش کردند(آدرین سیلوا، برونو آلوس و بتو) و از این بابت خوشحالم.»

ورزش سه

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها