کاخ سفید نگران "ملک عبدالله" است

کاخ سفید نگران
چهارشنبه 8 شهريور 1391 - 05:42

مرکز مطالعات واشنگتن با اشاره به واگذاري ناگهاني اداره کشور عربستان به وليعهد اين کشور و سفر "ملک عبدالله" به خارج، به موضوع بيماري هاي اخير و دوره هاي درماني او اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "سایمون هندرسون" در گزارشی در مرکز مطالعات واشنگتن نوشت: اشاره ای به دلیل سفر خارجی "ملک عبدالله بن عبدالعزیز" نشده ولی گمانه زنی هایی در این خصوص صورت گرفته است.

هندرسون تأکید کرد: پادشاه 88 ساله سعودی در سالهای 2010 و 2011 به دلیل ناراحتی ستون مهره چند عمل جراحی کرد؛ و اجلاس دو هفته قبل مکه او را بیشتر خسته کرد.

وی افزود: امروز زمان مناسبی برای آزمودن نقش عربستان و رابطه این کشور با آمریکا است؛ دولت باراک اوباما پادشاه عربستان را همپیمانی مهم در بسیاری از زمینه ها مانند پرونده سوریه و نفت و کنترل کشورهای عربی صادرکننده نفت می داند.

هندرسون خاطرنشان کرد: پس از مرگ دو ولیعهد طی یک سال، اکنون تعیین جانشین برای ولیعهد جدید بسیار ضروری به نظر می آید.

در ادامه این گزارش آمده است: سیاست خارجی عربستان در برهه اخیر به دلیل بیماری اخیر "سعود الفیصل" وزیر امورخارجه سعودی ضعیف شده، و به همین دلیل نماینده خود "عبدالعزیز بن عبدالله" را برای شرکت در اجلاس عدم تعهد تهران فرستاد.

نویسنده این گزارش تأکید کرد: چالش کوتاه مدت، انتخاب بهترین فرد بین "ملک عبدالله بن عبدالعزیز" و ولیعهد او "سلمان بن عبدالعزیز" جهت ادامه ارتباط با واشنگتن است؛ اما موضوع بلند مدت برای آمریکا آن است که روابط خوبی را با هر شاهزاده ای احتمال دارد ولیعهد پادشاه عربستان سعودی شود، برقرار کند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها