کشته شدن «فرمانده منطقه هفتم» ائتلاف سعودی و ده ها مزدور دیگر در خاک یمن

کشته شدن «فرمانده منطقه هفتم» ائتلاف سعودی و ده ها مزدور دیگر در خاک یمن
پنج‌شنبه 7 تير 1397 - 13:59

در ساعات گذشته، ده ها تن از نیروهای طرفدار ائتلاف متجاوز سعودی در جبهه های نهم، تعز و الحدود کشته ویا زخمی شدند وده ها خودروی نظامی آن ها درعملیات نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی کشته شدند.

العالم - یمن

خبرنگار شبکه العالم در یمن به نقل از یک منبع که با خبرگزاری یمنی سبأ گفت وگو کرده بود، گزارش داد نیروهای متجاوز نتوانستند که کشته ها و زخمی های خود را از میدان جنگ خارج کنند.

وی افزود که برخی از اجساد و زخمی ها به بیمارستان مأرب منتقل شدند و از جمله کشته شدگان، سرلشگر ناصر علی الذیبانی فرمانده منطقه هفت نظامی است.

منبع یاد شده همچنین اعلام کرد که نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی، نیروهایی را که قصد حمله به مواضع أضيق، شعير، المصادر والقذاميل در جبهه الأجاشر در البقع داشتند، هدف حمله قرار دادند و خسارات زیادی مالی و جانی به دشمن وارد کردند ویک گروه از نظامیان را در مقابل پایگاه أضيق هدف قرار دادند.

درجبهه جیزان، نیز نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی تپه الفراص در مسیر مرزهای منطقه رازح را از متجاوزان بازپس گرفتند که درنتیجه این عملیات، شماری از عناصر مزدور کشته ویا زخمی شدند.

منبع یاد شده افزود که جنگنده های دشمن متجاوز، در پشتیبانی مزدوران شکست خوردند، به گونه ای که قبل از سلطه کامل بر تپه الفراص و فرار بقیه عناصری که در داخل آن مستقر بودند، با بیش از چهار حمله، ارتش و کمیته های مردمی را هدف حمله قرار دادند.

همچنین نیروهای قهرمان ارتش یمن و کمیته های مردمی، حمله مزدوران متجاوز 

به مواضع ارتش و کمیته های مردمی در جبهه علب در عسیر را ناکام گذاشتتند و خسارات زیادی را به دشمن وارد کردند.

منبع یاد شده همچنین اعلام کرد که ارتش یمن و کمیته های مردمی، دو عملیات پیشروی دشمن و مزدورانش را به سمت جبل ایباد در جبهه مندبه در عسیر ناکام گذاشتند و به دشمن و مزدورانش خسارات زیادی جانی و مالی وارد کردند.

نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی، طی حمله گسترده به مدت چند ساعت، دشمنان متجاوز به مواضع آن ها در العنیین، تپه الصفراء و تپه الجبیریه در جبل حبشی در استان تعز را ناکام گذاشتند که طی آن، شماری از مزدوران متجاوز کشته وعده ای مجروح وعده ای دیگر فرار کردند.

منبع یاد شده تاکید کرد که نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی، عملیات تهاجمی دشمن متجاوز با پشتیبانی گسترده نیروی هوایی به مواضع آنان در جبهه قانیه را از دو محور ناکام گذاشتند وخساراتی را به دشمن وارد کردند و عده ای از آنان را به هلاکت رساندند و نیروهای مهاجم پا به فرار گذاشتند.

215

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها