ترامپ: اتحادیه اروپا برای سوءاستفاده از آمریکا تشکیل شده است

 ترامپ: اتحادیه اروپا برای سوءاستفاده از آمریکا تشکیل شده است
پنج‌شنبه 7 تير 1397 - 19:05

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه اتحادیه اروپا اساسا برای بهره‌کشی از آمریکا شکل گرفته، گفت نمی‌تواند اجازه دهد که چنین اتفاقی رخ داد.

العالم - آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه مدعی شد اتحادیه اروپا اساسا برای بهره‌کشی و سوءاستفاده تجاری از ایالات متحده تشکیل شده است.

به نوشته پایگاه «پالیتیکو»، ترامپ که در یک تجمع انتخاباتی در داکوتای شمالی سخنرانی می‌کرد، با بیان اینکه اتحادیه اروپا به دنبال بهره بردن از «قلک» آمریکا است، گفت: «ما کشورهای اتحادیه اروپا را دوست داریم. اما اتحادیه اروپا، قطعا، برای بهره بردن از ایالات متحده شکل گرفته است. می‌دانید، نمی‌توانیم اجازه دهیم چنین چیزی اتفاق بیافتد.»

ترامپ که در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری کشورهای خارجی از جمله اعضای اتحادیه اروپا را به سوءاستفاده از آمریکا متهم کرده و گفته بود وضعیت تجارت بین‌الملل به ضرر واشنگتن است، در مدتی که از حضورش در کاخ سفید می‌گذرد هم بارها با اروپایی‌ها تنش لفظی داشته است. او اواخر ماه می، در اقدامی که اعتراض و اقدام متقابل اروپا را در پی داشت، بر واردات فولاد از اتحادیه اروپا و کانادا تعرفه اعمال کرد. پاسخ تعرفه‌ای اتحادیه اروپا موجب شد تا شرکت معروف «هارلی دیویدسون» که در زمینه تولید موتورسیکلت فعال است، اعلام کند که خط تولید خود را از آمریکا خارج می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی روز چهارشنبه بار دیگر اروپا را به سوءاستفاده از آمریکا متهم کرد و مدعی شد که آمریکا تنها در سال گذشته ۱۵ میلیارد دلار در جریان تجارت با اتحادیه اروپا از دست داده است.

او گفت: «چراکه، آن‌ها به اینجا "مرسدس" می‌فرستند، به اینجا "بی. ام. و" می‌فرستند، محصولاتشان را به اینجا می‌فرستند. [اما وقتی] ما چیزهایمان را به آن‌ها ارسال می‌کنیم، می‌گوید "نه، ممنون، ما محصولات شما را نمی‌گیریم." هی هواداران تجارت آزاد، این تجارت آزاد نیست. این تجارت احمقانه است.»

ترامپ روز سه‌شنبه با بیان اینکه اروپا نهایتا کوتاه خواهد آمد، از «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپایی برای گفت‌وگوهای تجاری دعوت کرد، اما اتحادیه اروپا می‌گوید در برابر قلدری و زورگویی آمریکا کوتاه نمی‌آید.

«سسیلیا مامستروم» مسئول تجاری اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در واکنش به دعوت ترامپ، گفت: «هیچ گفت‌وگویی برنامه‌ریزی نشده است. وقتی شما قواعد بین‌المللی را رعایت نمی‌کنید، باید با تبعاتش مواجه شوید.»

«برونو ل میر» وزیر اقتصاد فرانسه با تأکید بر اینکه اتحادیه اروپا در برابر آمریکا عقب‌نشینی نمی‌کند، گفته است: «اگر ایالات متحده تعرفه خودروها را ۲۰% افزایش دهد، اما هم دوباره پاسخ خواهیم داد. ما به دنبال تشدید تنش نیستیم، اما کسانی هم نیستیم که اجازه دهیم مورد حمله قرار گیریم.»

فارس

پربیننده ترین خبرها