فارین پالسی: "معامله قرن" طرحی شکست خورده است/ هشدار درباره شعله‌ور شدن منطقه

فارین پالسی:
پنج‌شنبه 7 تير 1397 - 22:42

مجله فارین پالسی طرح سازش آمریکایی موسوم به "معامله قرن" را طرحی شکست خورده توصیف کرد.

العالم - آمریکا

مجله فارین پالسی در گزاش خود درباره طرح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن که "جارد کوشنر" داماد و مشاور ترامپ درحال بازاریابی آن در خاورمیانه است، نوشت: این طرح شکست خورده است و از فاجعه ای واقعی خبر می دهد.

الین گولدنبرگ مدیر برنامه امنیت خاورمیانه در مرکز امنیت در مقاله خود در این مجله گفت: طرح صلح کوشنر یک طرح شکست خورده دیگر است و ثبات غزه از اهمیتب بیشتری برخوردار است.

دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ درحال بازاریابی طرح موسوم به معامله قرن را درباره درگیری اعراب و رژیم صهیونیستی است که حق بازگشت فلسطینی ها را حذف و شهر اشغالی قدس را به صهیونیست ها می دهند و به جای آن منطقه ابودیس در کرانه باختری را برای فلسطینیها در نظر گرفته است.

این طرح بر جداسازی کرانه باختری از غزه و اعطای امتیازاتی اقتصادی به فلسطینی ها در مقابل امتیازگیری از آنها تاکید دارد.

روزنامه صهیونیستی "اسرائیل الیوم" روز چهارشنبه فاش کرده بود که مصر، عربستان، امارات و اردن طرح معامله قرن را پذیرفته‌اند.

این روزنامه صهیونیستی فاش کرد: مسئولان بلندپایه این چهار کشور نامه هایی را به مسئولان آمریکایی داده اند که نشان می دهد کشورهای به اصطلاح "میانه روی عربی" مانع ارایه این طرح سازش از سوی دولت آمریکا نخواهند شد؛ حتی بدون موافقت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران یا تشکیلات خودگران با آن.

برخی خبرها حاکیست که دولت آمریکا منتظر کنار رفتن محمود عباس رئیس بیمار تشکیلات خودگردان فلسطین از قدرت برای ارایه طرح سازش خود است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها